Gå til innhold

Hjelp!!! Må ha nytt program og er litt rådvill..


Frøken Fryd

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt treningsprogram og skulle gjerne hatt litt innspill. Har sett igjennom de ferdige programmene her inne, men føler ikke at jeg passer helt til noen av de..Forbi nybegynnerprogrammet, men ikke helt klar for de andre programmene? Eller?

Jeg har trent store deler av livet mitt, alltid likt styrke, men inntil for 2 år siden var jeg en typisk jente om trente uten å øke vektene lengre når jeg nådde et visst punkt fordi jeg var redd for å få for store muskler :/

NÅ vet jeg bedre og har trent mye baseøvelser siste 1,5 året(dog desverre noe uregelmessig pga mye sykdom blant både store og små). Jeg er småbarnsmor med to små på 2 og 4 år, 100% jobb, samt en mann som jobber langturnus. Derfor er det begrenset hvor mye tid jeg kan bruke på senteret. Jeg har som mål og komme meg på senteret om morran, 3 dager i uka. Da har jeg 50-60min å trene på alt ettersom om jeg må levere barna elle ikke.

Kondisjonstrening og støtteøvelser kan jeg ta hjemme, da vi har både spinningsykkel og litt manualer hjemme.

MEN, hvordan skal jeg legge opp et mest mulig effektivt program? Jeg har slanke bein og rumpe som etterhvert har fått mer muskler og litt mer sprett på bakenden, men har desverre for mye av det usunne magefettet og generelt alt av overflødig kroppsfett er på overkroppen. Er 164 høy og ligger alt mellom 71 og 74 kg, alt etter dagsform. Driter egentlig i hva vekta viser, men det er ingen tvil om at fettprosenten må ned!!

Slik har jeg trent til nå:

Dag 1

Knebøy 3 x8 (47,5 kg)

Strake mark 3 x 8 (52,5 kg)

Pullups med strikk 3 x maks

Sittende roing 3x 6 - 8 (42,5kg)

Benkpress 3 x 8 (40kg)

Skråbenk m/manual 1 x 8 (13kg)

Militærpress 3 x 6-8 (17,5 kg)

Nedtrekk smalt grep 3 x 6-8 (43,5 kg)

Rygghev 3 x10 (10 kg manual foran brystet)

Planken 2 x maks

Dag 2:

Som dag 1, minus kne og mark.

I tillegg:

En ren rumpeølveøse(aner ikke hva den heter, men den som er på bilde i artikkelen om kleine øvelser)

Bicep curl 3 x10

Dips på benk 3 x10

Skulder, sidehev 2 x 8

Er det noen kloke sjeler der ute som har noen innspill å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært litt rådvill selv angående treningsprogram, men har nå funnet et program som passer meg og mine mål. Sjekk ut siden til Tomas Fjeldberg: http://prestasjonstrener.com/

Han har 3 gode program (x-size, x-press og x-strength). Linker til disse finner du litt nede på siden til høyre.

Tror x-press kanskje kan være noe for deg å lese mer om?

Jeg skal kjøre på med x-size nå...gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...