Gå til innhold

Diare av proteinpulver


fitness12345

Anbefalte innlegg

Jeg var dårlig forje uke i noen dager og hadde helt løs mage og feber og mye forskjellig. Kan dette være pga det nye protein pulvere mitt? Er det vanelig og få så dårlig mage av noe man ikke tåler? Eventuelt hvordan finner jeg ut om det var dette jeg reagerte på? Litt redd for og teste igjen siden jeg vil ikke bli så dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laktoseintoleranse kan være en grunn til at man reagerer med diare på proteinpulver. Dette gjelder ikke alle proteinpulver da laktoseinnholdet varierer. I tillegg vil ofte mengden laktose igjennom dagen kunne påvirke det.

Men jeg reagerer jo ikke på noe annet av mat som har laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite om det er noe i proteinpulveret, andre matvarer eller tilfeldigheter som forårsaket problemene, men den beste måten å finne ut av det på er nok likevel å prøve pulveret på nytt. Hvor mye proteinpulver brukte du før du ble dårlig? Har du brukt proteinpulver tidligere, og har dette da gått fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite om det er noe i proteinpulveret, andre matvarer eller tilfeldigheter som forårsaket problemene, men den beste måten å finne ut av det på er nok likevel å prøve pulveret på nytt. Hvor mye proteinpulver brukte du før du ble dårlig? Har du brukt proteinpulver tidligere, og har dette da gått fint?

Jeg brukte det helt vanelig, 1 scoop om dagen max 2. Har brukt protein pulver før uten og bli dårlig. Jeg brukte det første gang forje søndag, men ble ordentlig dårlig på onsdag. Så hvis det hadde vært protein pulvere burde jeg blitt dårlig på mandag kanskje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte det helt vanelig, 1 scoop om dagen max 2. Har brukt protein pulver før uten og bli dårlig. Jeg brukte det første gang forje søndag, men ble ordentlig dårlig på onsdag. Så hvis det hadde vært protein pulvere burde jeg blitt dårlig på mandag kanskje da?

Hvis du ikke har reagert på proteinpulver tidligere tviler jeg på at det er det som gjør det. Halver dosen noen dager og gi det et nytt forsøk - går det bra kan du bare fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...