Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske nybegynner på styrketrening, og har etter å ha lest endel om temaet, og også sett på hva jeg føler meg trygg på ifht teknikk trent etter dette programmet;

Dips 5x3

Chins5x3, begge med hjelp

Situps i skråbenk 10x3

Rygg i sånn benk hvor man setter beina fast og lener seg framover, og løfter seg med ryggen.

Arnoldpress 8x3

Sånn roing med manual hvor man har kne og hånd på benk, mens man løfter med andre hånden8x3

Benkpress 8x3

Knebøy 8x3

Har noe tidspress, så prøvde å få med så mye kropp som mulig, i et kortest mulig program, og kan bare garantere tid til å trene max 3 ganger i uken. Om jeg får tid flere dager hiver jeg meg gjerne med på spinning. Måley er egentlig bare å bli sterkere og strammere!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23521-noen-kommentarer-til-mitt-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte på å bytte den ut med stående roing, men tar markløft godt på ryggen også?

Markløft er suveren for å bygge en stor og sterk rygg. Et treningsprogram burde ALLTID ha med markløft,knebøy og benkpress.

[ATTACH]115992[/ATTACH]

En kort illustrasjon over hvilke muskler som får kjørt seg når man tar markløft. Håper dette er svar nok på hvorfor man alltids burde ha med en markløftvariasjon i treningsprogrammet;)

Edit; Ellers ser jeg du har med knebøy og benkpress, og det er bra. Generellt sett bra med øvelser, rygghev/hvor man fester beina i en bom og trekker seg opp, er en veldig fin øvelse for korsryggen, spesiellt som oppvarming.

Når du skriver 8x3, mener du åtte serier med tre repetisjoner,eller åtte repetisjoner tre ganger(altså tre serier)?

post-2517-14440952518303_thumb.jpg

Annonse

3 serier, 8 repetisjoner, skrev jeg det feil vei igjen nå? Faller meg helt naturlig denne veien! :p

Er vel strengt tatt ingen måte å skrive det feil på så lenge det kommer klart frem hva man mener, men de fleste pleier nå å skrive serier først og repetisjoner etterpå,det blir litt som at man sier at klokka er kvart over fire, og ikke at det er femten minutter og seksten timer siden dagen startet:-P

Du trenger ikke både dips og benk i samme økt, bare benk holder i massevis, eller brystdips. Kanskje du skal vurdere kun markløft, knebøy, benkpress og chins i ett par treningsperioder. Få opp grunnstyrken, og teknikken på de viktigste øvelsene. Viss du vil trene felre øvelser, kan du se litt på programmer som starting strength og X-press.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...