carinab Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hei! En venninne tipset meg om denne siden, og jeg tenkte det kanskje var lurt å spørre her for tips og motivasjon. Jeg er lat. Jeg har alltid vært det, som liten var jeg aldri den sporty men den lubne hestejenta. Og jeg har aldri fått den brennende treningslysten, jeg har prøvd mange ganger å begynne på treningssenter men har aldri klart å holde det gående. Men nå vil jeg ha en endring for alvor. Jeg vil ikke være lat og dvask mer. Føler det er nå som jeg er ung at det er viktig å få inn gode treningsvaner. Jeg er ca 170 cm høy og veier 70 kg. Jeg har lystt til å gå litt ned i vekt, men det jeg er mest interessert i er egentlig å få finere kropp, og jeg har forstått at styrketrening er tingen? Jeg er ikke feit, men jeg har ikke akkurat en stram og lekker kropp Det disser liksom litt her og der og det er ubehagelig å gå i bikini om sommeren. Jeg tror ikke jeg kommer til å begynne på treningssenter - jeg synes det er utrolig lite hyggelig å være der, og jeg synes det er stress og komme seg til og fra og dessuten har jeg hund og det kommer jeg alltid til å ha, og da synes jeg ikke spesielt om å dra rett på treningssenter etter at bikkja har vært alene i 8 timer. Så jeg er interessert i et treningsopplegg jeg kan gjøre hjemme. Jeg går mye tur siden jeg har hund, men har nå begynt så smått å jogge da jeg vil få vekk det overflødige flesket... Tenker annenhver dag, er det greit? Jeg er litt lost, jeg kan så og si ingenting om trening, jeg kan ikke mange øvelser osv. Men det jeg kunne tenke meg er: - lettere og penere kropp - stram rumpe! Det har jeg aldri hatt, sprettrumpe er drømmen men det virker litt uoppnåelig da jeg aldri har vært i nærheten av å ha det hehe... - og fin mage. - finere lår og... de er ganske tjukke. - så har jeg ganske fleskete armer, men det er vel bare kondis for å gå ned i vekt som hjelper her eller? Eller er det noen øvelser som hjelper? Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan starte? Når jeg begynner å jobbe kan jeg kjøpe meg vekter og sånn, men jeg har ikke jobb helt enda så om det finnes noe jeg kan gjøre i mellomtiden, kom med det! Jeg ser for meg at jeg trenger et fast program for å holde det gående. Problemet mitt har alltid vært motivasjon. Tenker det kanskje hjelepr å ta bilde før og så noen mnd etter, om jeg ser en endring vil jo det være veldig motiverende. En av grunnene til at jeg tidligere har gitt opp alle gangene har delvis vrt fordi jeg ikke har sett noen framgang. Men da har jeg jo heller ikke trent nok eller riktig. Så derfor spør jeg om råd her Har noen tips om øvelser jeg bør ta, eller forslag til treningsprogram? McLovin og EspenB 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23485-en-latsabb-som-vil-komme-i-form-og-stramme-opp-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Så flott at du vil komme ut av sofaen, du er langt på vei bare der http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Har du lest denne? Hvis ikke, står det nesten alt du trenger å vite der. Det er også bra at du har skjønt at vekta ikke er så viktig, ta heller med deg målebåndet og mål fremgangen på den måten og bruk speilet. Det sier mer enn hva vekta noensinnne vil Ellers som nybegynner har du skjønt at å trene annen hver dag ikke er så dumt, og da er et fullkroppsprogram tingen så du blir kjent med øvelsene og får max ut av treningen så du blir motivert av å se at du kommer noe vei At du har hund er jo kjempeflott, det er deilig å komme seg ut med hund og gå en tur, så det er god trening det også. Det er også en øvelsesguide her inne på fitnessbloggen øverst på siden, der finner du alt du trenger også. Ta før og etter bilder, det er veldig motiverende, som sagt, når du ser at det skjer noe Ellers ville jeg tenkt over hva som gjør at du faktisk gjør det du gjør og hvor du skal. Tenk over DITT hvorfor Og når motivasjonen butter imot, minn deg selv på det. Lykke til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23485-en-latsabb-som-vil-komme-i-form-og-stramme-opp-kroppen/#findComment-834810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiwas Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Om du ikke vil på treningssenter kan du kjøpe deg TRX-slynge og noen strikker. Da får du gjort veldig mye hjemme, i parken eller på ferie... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23485-en-latsabb-som-vil-komme-i-form-og-stramme-opp-kroppen/#findComment-834824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afterall Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hei! Du nevner selv at du ikke nødvendigvis trenger å gå særlig ned i vekt, men heller strammes litt opp. Med den vekten til høyden din er jeg helt enig Jogging og kondisjonstrening vil ikke gjøre så mye for å stramme deg opp derimot. For å stramme opp krever det at du bygger litt muskler som 'fyller ut' og strammer opp huden, og da må du i grunn over på styrketrening Jeg skal ikke påstå at du må over på treningssenter, men det er definitivt det enkleste når en har tilgang til nødvendig utstyr og tunge nok vekter til at det blir nok fokus på styrke. Det er også mye enklere å få gjennomført ordentlige treningsprogram Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23485-en-latsabb-som-vil-komme-i-form-og-stramme-opp-kroppen/#findComment-834868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
St.Kristobal Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Dette er kanskje litt seint; men jeg er 100% forkjemper for å trene hjemme. Jeg har selv gjort det i et år nå, etter X antall år med labre resultater på treningssenter. Du verden for en forskjell det er å trene i sin egen stue; og nei, man trenger ikke slynger. En strikk kan være greit, og en matte. Å trene med kroppsvekt er noe av det beste man kan gjøre når man er utrent. Man lærer kroppen å kjenne, og man trener opp deg viktigste av alt; balanse og kjernemusklatur. Men ja, det er viktig å ha noe å følge, og du trenger ikke finne opp hjulet selv. Jeg har kjørt Beachbody-programmer selv; men det finnes mye forskjellig. Jeg begynte her: Og ja, det er helt jævlig den første uka. Men etter det så føler du deg bedre og bedre, som et nytt menneske. Det skal jeg garantere deg (så lenge du bruker vett i matveien også Hyl ut hvis du trenger tips; jeg har masse! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23485-en-latsabb-som-vil-komme-i-form-og-stramme-opp-kroppen/#findComment-842882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.