Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer en baby på 7 uker så jeg skal først og fremst spise sunt, ikke et veldig stort kaloriunderskudd.

Vekt:94,9 kg

Høyde:179cm

Aktivitetsnivå: ca 3g pr uke på studio, varierer med cardio/styrke og saltimer som corebar, spinning, indoor walking osv.

Gir dere eksempel fra de to siste dager:

Igår:

Frokost: 1lavkarbo brødskive med røkt makrell + litt cottagecheese med funsaft.

Lunsj: To lavkarboskiver med pepper makrell/makrell i tomat.

Mellommåltid: eple

Middag: to fiskekaker, en potet og masse kokte grønnsaker. En dæsj remuladesaus.

Kvelds: En lavkarboskive med makrell i tomat og litt cc med fun.

Idag:

Frokost: En skive lcbrød m mager leverpostei og litt cc m fun.

Lunsj: Ett egg stekt i fry ligth, to rugsprø med magerost og noen cherrytomater.

Mellommåltid: eple

Middag: En kyllingfilet med 3skiver spekeskinke og en ts magerost, to ss kokt ris, masse tomat, agurk, parika og mais. Litt Bretagne kyllingsaus på risen og en ts dressing.

Kveldsmat: to lc skiver med makrell i tomat, og resten av mager cc boksen med funsaft.

Drikke har kun vært vann, bortsett fra et glass melk til frokost :)

Merker jeg er småsulten og litt hodepine, men det er nok ikke så rart iom at dette er de to første dagene der jeg ikke stapper kroppen full av karbohydrater og dårlig fett :)

Synspunkter? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23178-for-lite-for-mye-eller-passe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Jeg tror du spiser for lite. Definitivt for lite. greit nok at du har 5 "Måltider".. men et eple, en skive eller to. Er lite mat. Foreslår du for deg en oversikt over faktisk KCAL inntak du har.

Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com

Ernæring og treningsdagbok | MyLog

Er gode sider hvor du kan loggføre sånn ca tall :)

Hvis vi bruker Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook 25år, 95kg og 179cm høy.. trening 1-3x i uken.. Så skal du ha 2400kcal for å vedlikeholde vekten din.... Jeg personlig ville gjerne startet på 2400kcal og gjort dette i 2 uker å så om du går opp/ned i vekt, inn/ut i cm(målebånd) eller brke fett kaliper.

Og deretter justere ned til f.eks 2200kcal per dag :)

Okei, takk for svar!

Hvor er det lurt å hente kalorier fra? Tenker det må være bedre å spise mer egg, avokado, osv istedet for majones og slikt? Eller er det det samme hvor de kommer fra?

Mulig dumme spm men ;)

nøtter er en fin måte å få i seg kalorier på. :)

det at du fikk hodepine og at du er sulten er fordi du antageligvis spiser for lite. :)

Gjest Slettet
Okei, takk for svar!

Hvor er det lurt å hente kalorier fra? Tenker det må være bedre å spise mer egg, avokado, osv istedet for majones og slikt? Eller er det det samme hvor de kommer fra?

Mulig dumme spm men ;)

Personlig ville jeg gått for noe slikt:

1-2g protein per kg kroppsvekt

1g fett per kg kroppsvekt

resten til karbs..

Altså:95*1,5=142g protein=568

Fett: 95g=855

Karbs: 2300-(568+855)=877kcal/4=219gram karbs

142g protein+95g fett+219g karbs= 2299kcal

1g fett=9kcal

1g protein=4kcal

1g karb=4kcal

Protein metter mer og "forbrenner" mer enn fett og karbs :)

Annonse

Personlig ville jeg gått for noe slikt:

1-2g protein per kg kroppsvekt

1g fett per kg kroppsvekt

resten til karbs..

Altså:95*1,5=142g protein=568

Fett: 95g=855

Karbs: 2300-(568+855)=877kcal/4=219gram karbs

142g protein+95g fett+219g karbs= 2299kcal

1g fett=9kcal

1g protein=4kcal

1g karb=4kcal

Protein metter mer og "forbrenner" mer enn fett og karbs :)

Takk :) Kanskje jeg bør veie en del av maten en stund fremover da, for å få litt oversikt! :) Har aldri tenkt særlig mye på nærings innholdet i mat, og tatt mye for "god fisk".. Skal jammen begynne å kikke litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...