Gå til innhold

(Økologisk) Proteinpulver uten kunstige tilsetninger?


Speedbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nobro

Hvis det er uaktuelt å konsumere noe annet enn myseprotein fra noen få utvalgte velferdskyr så håper jeg du har solid inntekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er uaktuelt å konsumere noe annet enn myseprotein fra noen få utvalgte velferdskyr så håper jeg du har solid inntekt:)

Trenger forsåvidt ikke være myse heller. Egg og biff er greit også.

Pris er ikke helt relevant nå. Skal uansett sammenligne prisen med de du får bestilt fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne kjapt:

Økologisk vegansk proteinpulver | Siljesreise.com

Linker videre til disse fra iHerb, som jeg hører skal være ganske ok å bestille fra her i Norge?

Nutiva, Organic Hemp Shake, Super Berry, 16 oz (454 g) - iHerb.com

Nutiva, Organic Hemp Shake, Vanilla, 16 oz (454 g) - iHerb.com

Ser at de inneholder noe sukker, men tror valgene dine begynner å svinne om pulveret skal være økologisk, vegansk, sukkerfritt og uten kunstige søtningsmidler. (Eventuelt vil det smake herk, antar jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Så du vet ikke om noe, du ville bare spre kvalme?

Jeg kan godt skrive i klarere tekst enn jeg gjorde i første omgang. Jeg tror du er utkikk etter noen veldig sære produktlinjer, som neppe vil være særlig konstnadseffektive ift å dekke proteinbehov fra rene matkilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt skrive i klarere tekst enn jeg gjorde i første omgang. Jeg tror du er utkikk etter noen veldig sære produktlinjer, som neppe vil være særlig konstnadseffektive ift å dekke proteinbehov fra rene matkilder.

Veldig klar over det, men er ganske lei av å spise biff, egg, skinke, etc til frokost og det tar litt tid å tilberede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker noe i det hele tatt økologiske produkter?

Primært ønsker jeg det fordi jeg ikke er fan av kunstig søtning eller sukker. Jeg vil heller ikke ha myse fra kyr som spiser (gmo) soya, mais, etc.

Dette gjør de ikke i Norge. Dette høres egentlig ut som en sånn oversatt amerikansk problemstilling. (grass fed cows, nesten-paleo proteinpulver, soya og mais osv)

Kanskje Stig Ingebrigtsen har muligheten til å skaffe deg naturell proteinpulver?

GMO er ufortjent demonisert, for øvrig. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjør de ikke i Norge. Dette høres egentlig ut som en sånn oversatt amerikansk problemstilling. (grass fed cows, nesten-paleo proteinpulver, soya og mais osv)

Kanskje Stig Ingebrigtsen har muligheten til å skaffe deg naturell proteinpulver?

GMO er ufortjent demonisert, for øvrig. Men det er en annen diskusjon.

Problemstillingen er aktuell når mye av det man kan bestille er laget i USA. For norsk pulver er det vel gjerne aller mest aktuelt Mtp bruk av antibiotika osv. Det er vel restriksjoner på det når man skal ha debio-godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er aktuell når mye av det man kan bestille er laget i USA. For norsk pulver er det vel gjerne aller mest aktuelt Mtp bruk av antibiotika osv. Det er vel restriksjoner på det når man skal ha debio-godkjenning?

All melk i Norge, økologisk eller ikke økologisk, testes for antibiotika. Om det oppdages, blir melken destruert. Og bøndene lar selvfølgelig ikke kyrene lide med jurbetennelse selv om de er økologiske kyr, men det er strenge regler for rutinene der også (du kan se linken min).

http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/regelverksutvikling/aktive_prosesser/utredning_tilbakeholdt_melk__regelverksutvalget_for_okologisk_produksjon.6782/BINARY/Utredning%20tilbakeholdt%20melk%20-%20Regelverksutvalget%20for%20%C3%B8kologisk%20produksjon

Norsk lovgivning mtp antibiotikabruk er ekstremt restriktiv i alle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig bra erfaringer med Hemp Protein. Hemp finnes kun økologisk og er kun kald"pressa". Smaker helt ok litt nøttete. inneholder et komplett protein, naturlig omega 3,6 i et forhold 2:1, og masse fiber, jern og magnesium. Pluss jeg blir ikke oppblåst i magen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...