Gå til innhold

Tips til kosttilskudd?


RobinJ

Anbefalte innlegg

Hei, har nå hjemme følgende Kosttilskudd:

- ON 100% Whey Gold Standard /m Double Rich Chocholate

- Jack3d /m Tropical Fruit Punch

Skal ta en pause fra Jack3d, etter jeg er ferdig med mitt nåværende treningsprogram (midten av Januar på nyåret) og lurer derfor på tips til Kosttilskudd?

Proteinboksen blir det mindre i, men den holder en stund til, så i første omgang skal det ikke handles inn mer protein.

Så spørsmålet mitt er; hva burde jeg kjøpe av kosttilskudd? selv kunne jeg tenke meg noe kreatin/bcaa for energi før/under trening. Ellers har jeg lite peiling, har tenkt for ca 500-700kr tilsammen, alt av tips mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kreatin kan du godt gå for den billigeste typen (Kreatin monohydrat) 99kr for 500G hos GG! Er den typen som funker best for de fleste har eg intrykk av.

Et produkt eg også har høyrt mykje positivt om er Creatine complete extreme som inneheld bcaa,kreatin og koffein, altså eit alt i eitt produkt!

Kjøpe nok sjølv ein for å prøve ut snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I førsteomgang kan du se på det som er viktig for kroppen, og som du ikke får i deg gjennom vanlig mat.

Det kan være vanskelig å få i seg nok vitaminer og Omega 3,6 & 9 hver dag, så det er det lureste å kjøpe i første omgang. Det har ingenting for seg å kjøpe proteinpulver dersom du ikke legger større vekt på kosthold ditt generelt. Ikke la pulver bli en erstatning for en stor og deilig kyllingfilét!

Jack3d er bare for å gi energi. Har ingenting for seg å bruke til daglig trening EGENTLIG. Har brukt det til trening daglig selv, funker utrolig bra, føler jeg klarer å konsentrere meg bedre og blir ikke like fort sliten. Men som sagt gir det bare mer energi, og gjør deg ikke fortere stor ell. Det er mye annet jeg heller ville brukt pengene mine på i førsteomgang. (Men når det er sagt er det et utrolig bra produkt)

BCAA og ZMA er greit. BCAA taas for å optimalisere proteinsyntesen i kroppen, (proteinsyntesen er det som bygger musklene, kort fortalt). ZMA er en blanding mellom zink, magnesium og vitamin B6. ZMA taas for å opprettholde en skikkelig testo-produksjon. Om du har naturfag på skolen så vet du nok at zink er svært giftig i store mengder, så ikke ta mer enn nødvendig. Magnesium gjør magen og musklene veldig avslappet. Tar du for mye magnesium kan du risikere å få svært løs mage, så ta det før du legger deg, ikke når du skal på skole/jobb. Kjipt å gå med renneræv på skolen!

Men for all del, ETT SKIKKELIG KOSTHOLD FØR KOSTTILSKUDD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I førsteomgang kan du se på det som er viktig for kroppen, og som du ikke får i deg gjennom vanlig mat.

Det kan være vanskelig å få i seg nok vitaminer og Omega 3,6 & 9 hver dag, så det er det lureste å kjøpe i første omgang. Det har ingenting for seg å kjøpe proteinpulver dersom du ikke legger større vekt på kosthold ditt generelt. Ikke la pulver bli en erstatning for en stor og deilig kyllingfilét!

Jack3d er bare for å gi energi. Har ingenting for seg å bruke til daglig trening EGENTLIG. Har brukt det til trening daglig selv, funker utrolig bra, føler jeg klarer å konsentrere meg bedre og blir ikke like fort sliten. Men som sagt gir det bare mer energi, og gjør deg ikke fortere stor ell. Det er mye annet jeg heller ville brukt pengene mine på i førsteomgang. (Men når det er sagt er det et utrolig bra produkt)

BCAA og ZMA er greit. BCAA taas for å optimalisere proteinsyntesen i kroppen, (proteinsyntesen er det som bygger musklene, kort fortalt). ZMA er en blanding mellom zink, magnesium og vitamin B6. ZMA taas for å opprettholde en skikkelig testo-produksjon. Om du har naturfag på skolen så vet du nok at zink er svært giftig i store mengder, så ikke ta mer enn nødvendig. Magnesium gjør magen og musklene veldig avslappet. Tar du for mye magnesium kan du risikere å få svært løs mage, så ta det før du legger deg, ikke når du skal på skole/jobb. Kjipt å gå med renneræv på skolen!

Men for all del, ETT SKIKKELIG KOSTHOLD FØR KOSTTILSKUDD!

Mye bra informasjon her, takk skal du ha :) kan nevne at jeg har fra starte hatt en holdning til kosttilskudd som kosttilskudd, tar også BARE proteinpulver rett etter trening, jeg føler vertfall at jack3d er kjekt, klarer meg vel uten også, men merker at det hjelper på energien, får nesten tenke litt på hva jeg skal kjøpe, men veit at det ikke er vits kjøpe kosttilskudd i bøtter og lass, hvis jeg ikke spiser riktig uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :) blir nok å prøve også å få bedre oversikt over kostholdet, klarer gå sakte men sikkert ned i vekt, men trur nok jeg ellers daglig spiser for lite proteiner, men dette kan det jo gjøres noe med :)

Kan også legge til at jeg tar Omega3 tabletter som mamma har kjøpt fra iherb, kan undersøke mer rundtom disse og se om dette er optimalt, hvis ikke blir det nok noe omega3 som skal bestilles, har lagt merke til hvor billig kreatin monohydrat er, så dette skal nok kjøpes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...