Gå til innhold

Hvordan best fordele øvelsene (2 splitt)?


sg8

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjører et program over 4 dager i uken med 2 overkropp og 2 underkropp. Jeg ønsker å ha med både markløft, knebøy, frontbøy, power clean, rykk, støt og overhead squat (de 3 sistnevnte trenes veldig lett med fokus på teknikk nå i starten) - hvordan ville dere fordelt det? Er litt redd at jeg skal bli overdominant på forsiden av beina. Er klar over at markløft 2 ganger i uka tungt, muligens kan være for mye, men jeg er ikke særlig sterk enda, så er ikke så farlig. Prøver å få kjørt noe rumpeaktivering mellom settene.

Til nå har jeg kjørt:

dag 1:

Rykk 3-5x5

OHS 3x5

Power clean 4-5x3

knebøy 3x5

markløft 4x4

dag 2:

Støt 3-5x5

OHS 3x5

Power clean 4-5x3

Frontbøy: 4-5x3

Markløft 4x4

hva tyckar ni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 170 høy og 65 kg tung, trent styrketrening i 6 år, men vært mye skadet, men er bedre nå, og er derfor i gang med å bygge opp grunnstyrken (har trent lett lenge). Målet er å løfte mer i baseøvelsene/bygge muskler/introdusere meg for olympiske løft. Har begynt å kjenne noe i høyre kne i det siste. Driver også med gruppetimer 2 gg i uken som også tar på beina.

Har i tillegg 2 overkroppsdager som ser slik ut, en lett og en tung:

Benkpress

Pendlay row

Chins

Enarms push press

Biceps curl

Triceps press

Floor Press

Kabelroing

Pullups

Landmine press

Biceps curl

Triceps press

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk dag spiser jeg:

Frokost: omelett av 4 egg, 3 osteskiver (stekt i smør), en halv liter melk

Lunsj: 1 boks kesam, 50 gram nøtter, 200 gram bær, 2 bananer

middag: 200 gram karbonadedeig (stekt i olje/smør), 100 gram ris

Etter trening: 6 dl melk, en neve nøtter

Kvelds: 200 gram laks/kylling (stekt i smør/olje), 80 gram ris

Spiser også grønnsaker, drikker en del juice, spiser frukt og drikker melk for å få opp kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje en ide å legge til en ekstra dag hvor jeg evt kan øve på rykk/støt og trene litt overhead squat? slik at det blir 5 treningsdager? Styrketrening er livet mitt, så er ikke problem for meg å trene mye så lenge jeg spiser nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...