Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjører et program over 4 dager i uken med 2 overkropp og 2 underkropp. Jeg ønsker å ha med både markløft, knebøy, frontbøy, power clean, rykk, støt og overhead squat (de 3 sistnevnte trenes veldig lett med fokus på teknikk nå i starten) - hvordan ville dere fordelt det? Er litt redd at jeg skal bli overdominant på forsiden av beina. Er klar over at markløft 2 ganger i uka tungt, muligens kan være for mye, men jeg er ikke særlig sterk enda, så er ikke så farlig. Prøver å få kjørt noe rumpeaktivering mellom settene.

Til nå har jeg kjørt:

dag 1:

Rykk 3-5x5

OHS 3x5

Power clean 4-5x3

knebøy 3x5

markløft 4x4

dag 2:

Støt 3-5x5

OHS 3x5

Power clean 4-5x3

Frontbøy: 4-5x3

Markløft 4x4

hva tyckar ni?

Fortsetter under...

Virker som du prøver å bli best på alt, samtidlig. Det fungerer IKKE i lengden.

For best mulig hjelp er det også viktig at du skriver mer informasjon om deg selv, så mye som mulig gjør det lettere for folk å gi konstruktiv tilbakemelding! :)

Er 170 høy og 65 kg tung, trent styrketrening i 6 år, men vært mye skadet, men er bedre nå, og er derfor i gang med å bygge opp grunnstyrken (har trent lett lenge). Målet er å løfte mer i baseøvelsene/bygge muskler/introdusere meg for olympiske løft. Har begynt å kjenne noe i høyre kne i det siste. Driver også med gruppetimer 2 gg i uken som også tar på beina.

Har i tillegg 2 overkroppsdager som ser slik ut, en lett og en tung:

Benkpress

Pendlay row

Chins

Enarms push press

Biceps curl

Triceps press

Floor Press

Kabelroing

Pullups

Landmine press

Biceps curl

Triceps press

En typisk dag spiser jeg:

Frokost: omelett av 4 egg, 3 osteskiver (stekt i smør), en halv liter melk

Lunsj: 1 boks kesam, 50 gram nøtter, 200 gram bær, 2 bananer

middag: 200 gram karbonadedeig (stekt i olje/smør), 100 gram ris

Etter trening: 6 dl melk, en neve nøtter

Kvelds: 200 gram laks/kylling (stekt i smør/olje), 80 gram ris

Spiser også grønnsaker, drikker en del juice, spiser frukt og drikker melk for å få opp kaloriene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...