Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei , Jeg er helt ny her inne på denne siden.

Jeg har nå trent Crossfit i 1 år. Jeg har fåt litt strammere kropp og økt styrke. men det jeg sliter mye med er kostholdet.

Jeg vet på en måte hva jeg skal spise og hva jeg ikke skal spise. Det jeg trenger hjelp til er hjelp til er hva og når jeg skal spise i forhold til trening og jobb ???? Hadde vært knall om jeg hadde kunnet fått lagd meg en skikkelig kostholdsplan å holde meg til. Jeg er veldig rutine menneske og fungerer best for meg å holde meg til noe veldig konkret.

Jeg jobber som Rørlegger. og trener Crossfit 5 dager i uken.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22976-veiledning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det at du ikke kan ha mat liggende i kjøleskap som bekymrer deg? Når det gjelder mengde må du bare eksperimentere ut fra aktivitetsnivået ditt. Som rørlegger skal det nok mye til å plutselig bli feit omtrent uansett hva du spiser, men du må passe på å ikke spise noe særlig mer enn nok. Protein kan du holde på 2g per kilo kroppsvekt uansett, men fett og karbo må du justere på. Personlig ville jeg forsøkt å få mer fett i kosten. For mye karbo kan gi både vannansamlinger og det som verre er, men opptil 500g bør fungere helt fint om du tåler det.

Som LeanMachine sier er det inntaket i løpet av en lengre periode, som et døgn, som har mest å si - men når alt kommer til alt er det innholdet over måneder og år som dikterer resultatet.

Hvor mange kalorier spiser du i dag?

Et par tips fra meg ville væt:

Frokost: Eggerøre med fire-fem hele egg, en spiseskje creme fraiche eller rømme, salt og urter.