Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Jeg har kommet over et par øvelser jeg liker meget godt, når man blir lei av den kjære 20kg stangen, og lurte på om folket her ville hjelpe meg med å rate et par øvelser, på hvor nyttige de er, og evnt for hva?

Kandidatene er:

One arm push press

One arm floorpress

Weighted pushup med ekstra rom

Pull over med strake armer

Si hva enn dere tenker om øvelsene. Føler du svaret ditt ville passet inn hos kvinneguiden, så post det der istedenfor ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22799-rate-et-par-random-%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

One arm push press

Meget fin øvelse som er snillere for skuldrene enn vanlig skulderpress

One arm floorpress

Har ikke prøvd denne. Vil tro den er mer effektiv på benk siden man da må jobbe enda mer med stabilisering

Weighted pushup med ekstra rom

Pushups er kanonøvelse uansett og dette blir en fin variant for å ta den litt videre. Kjører både på manualer og bøyler selv etter hva jeg har tilgjengelig og med strikk som belastning.

Hørtes litt for broaktig ut, men sikkert greit om man sliter med å aktivere lats

Hva er målet styrke / hypertrofi? begge ? ;)

One arm push press

veldig God øvelse - er en grunn til at den brukes i strongman :D . Unilaterale øvelser stiller store krav til mage / rygg område (spesielt obliques'ene) samt stabilisering muskulatur i hofte. Og de vanlige effektene som en push press vil gi - eksplosiv styrke, styrke i triceps / skuldre.

Husk å stabilisere hoftene og overkroppen i en rett linje.

One arm floorpress

Nja, ser ikke helt poenget. Hvorfor floor press? Skal du bygge styrke eller muskulatur så er øvelser der ROM blir større bedre (mener jeg - om man skal høre på meg kan diskuteres :joyful: )

Igjen stiller den større krav til stabiliseringsmuskulatur pga at du bruker en arm. Hvis du skal bruke den, så ligg helt flatt, og ikke bruk noe legdrive. Kan gjerne brukes som en byggeøvelse, der du går for mange repetisjoner.

Weighted pushups med ekstra ROM

God øvelse mener jeg. Hvordan planlegger du å legge på vekter?. Jeg har prøvd med skiver og det blir ganske knotete.

Kjettinger er en god løsning, hvis du har det.

Det er og en closed chain øvelse, så det gir noe annerledes trening enn det de fleste overkropps øvelser gjør.

Kanskje bra for å bygge? Meningsløs hvis målet er og øke styrke mener jeg.

Noen får og vondt i skuldrene når de gjør pullovers.

Kan vel kommentere litt på floorpress da dette er en øvelse jeg er ganske glad i ^^

For min del så har jeg kjørt floorpress med strang og olympiske skiver, syns det er meget god aktivering i bryst og liten risiko for å bli sittende fast om en prøver seg på " den siste reppen " når en er alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...