Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg noen tips til øvelser jeg kan ta istede for knebøy og markløftmed barbell? Jeg er nemlig på lang juleferie hos mamma som bor midt i skauen og på det miiiini "treningssenteret" her har de nemlig ikke barbell (stang) der har bare vanlige manualvekter, og noen få apparater. Bl.a en kabelmaskin.... blir glad for ALLE tips =)

Vet btw ikke om dette var rett sted å starte denne, men shit happens =)

Fortsetter under...

Goblet squat, utfall, eit-beins markfølt.

I praksis fungerer øvelser der du utfører ein tilnærma lik bevegelse, men med manualer. På markløft kan du for så vidt ha manualene på lik plass som ellers, helst på eit bord eller benk så du kjem litt opp av bakken.

Forskjellige typer utfall med hantler. Eller et beins knebøy med bare kroppsvekt er sykt tungt (for meg). Kan eventuelt holde deg i noe for hjelp. For rygg kan du bruke øvelser som hantel roing og rygghev. Erstatter ikke markløft men kan brukes.

Godt nytt: Å gjøre noe annet enn mark og knebøy, kan gjøre at du faktisk er sterkere og at du perser når du er tilbake. Bulgarsk utfall, om du ikke har gjort det før, vil gi deg et nytt syn på melkesyre i lår og rumpe :)

Satser på å komme sterkere tilbake til nyttår ja :D Er godt med litt variasjon merker jeg så :cool:

Har ikke hatt bulgarsk utfall på programmet før, men har prøvd det et par ganger nå,nog det blir nok flere ganger, Digger den øvelsen! å rumpe/lår digger den også ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...