Gå til innhold

Bøybøybøy


sg8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det så vel ikke ille ut.. Men du får "buttwink" på 80kg, altså lumbalfleksjon i nederste del av løftet. Kan godt være at du er stram i bakside lår, setet osv. (kanskje spesielt muskulatur i og rundt hofta). Prøv å se om du får fikset det med tøying og mobilitetsøvelser før bøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5x5 for øyeblikket, vil det være bra å f.eks ta squat stretch, goblet squat og knebøy med veldig bredt grep + tøying av glutes, hamstring og hip flexor før bøyen?

På dag 2 er det jo enten bøy eller frontbøy. Sånn for å mykne opp kroppen til bøy, bør jeg kjøre frontbøy eller knebøy denne økta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør bøyen akkurat som du selv vil, så kan du godt bruke de øvelsene og tøyingen du nevnte. Frontbøy kan jo godt være en alternativ i en periode, ettersom den gjerne vil tvinge frem litt bedre bevegelighet. :) squat-to-stand er en av favorittene mine som jeg bruker mye før og innimellom bøysett. Legger du til slike øvelser (+goblet squats osv.) og tøyer godt før bøyen i tillegg så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HHH: Ja det er jo en mulighet, samtidig som man også blir god på det man trener på og slik sett kan det være lurt å bare kjøre bøyen 3 ganger i uka. Kan jo variere litt :)

Mulig du har rett Kristian, og takk :)

Joda, for all del :)

Nei, det var ikke så stor forskjell på videoene sånn sett, du får buttwink på 70kg også :p Spesielt på siste rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...