Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at mennesker i kalorisk underskudd reagerer med sult. Comes with the territory? Greit at man skal tilstrebe å ha så lite av dette som mulig, men søke å ikke oppleve noe ubehag mens man sulter kroppen?

Såklart regner jeg med en viss sultfølelse, men ikke så intenst som dette har vært til tider. Nå ser det jo ut som om jeg har operert med et kcalunderskudd på 1000 kcal kontra 500. Veit ikke hvem du sikter til her "ikke oppleve noe ubehag mens man sulter kroppen" men jeg har aldri ment å deffe uten det minste ubehag ;) Blir nok mye bedre med litt flere kcal pr dag og annen form for karbs, men fortsatt ned i vekt 0,5 kg i uka.

Fortsetter under...

Såklart regner jeg med en viss sultfølelse, men ikke så intenst som dette har vært til tider. Nå ser det jo ut som om jeg har operert med et kcalunderskudd på 1000 kcal kontra 500. Veit ikke hvem du sikter til her "ikke oppleve noe ubehag mens man sulter kroppen" men jeg har aldri ment å deffe uten det minste ubehag ;) Blir nok mye bedre med litt flere kcal pr dag og annen form for karbs, men fortsatt ned i vekt 0,5 kg i uka.

Var ikke til deg spesifikt, mer som en kontring av "omglol fruit = hungar".

Det er veldig stor forskjell på grader av sult. Det er klart man skal være litt sulten - det er jeg faktisk selv når jeg er på bulk (slow/clean), men om man kommer på det nivået at man bare ikke klarer å holde seg unna mat så har man for mye sult.

Som eksempel er mine lavkaloridager på 1200kcal. I går tok jeg en dykkersertifisering, og på grunn av det padlet jeg rundt under vann i over en time - noe som ikke er meningen at jeg skal gjøre på så lave kalorier. Naturlig nok fikk jeg ikke en full natts søvn, og jeg driver nå og lager frokost som jeg kan spise et par timer for tidlig før jeg sover litt til igjen. Det er et tegn på at jeg er *for* sulten.

Hodepine kan tyde på at du er i ketose på 50 - 70 gram karbs. Legg deg på 150 gram da - og spar 100 av dem til kvelden.

Ketose på 3 kg frukt til dagen?

Skal ikke det godt gjøres i grunn?

Edit: + 800 gr grønnsaker i tillegg.

He he...

Nei, det går ikke an, med mindre man er en elefant.

:)

Men han nevnte 50-70 gram karbs pr. dag og sa han da fikk hodepine - og det er en velkjent bivirkning av et ketogent kosthold. Er en i høy aktivitet og trener bra, så er det ikke noe særegent å havne i kestose på et slikt inntak (50-70 gram pr. døgn) av karbohydrater.

Kanskje det var noe jeg ikke fikk med meg.

He he...

Nei, det går ikke an, med mindre man er en elefant.

Men han nevnte 50-70 gram karbs pr. dag og sa han da fikk hodepine - og det er en velkjent bivirkning av et ketogent kosthold. Er en i høy aktivitet og trener bra, så er det ikke noe særegent å havne i kestose på et slikt inntak (50-70 gram pr. døgn) av karbohydrater.

Kanskje det var noe jeg ikke fikk med meg.

Den er grei den, og jeg har ikke regnet på det, men jeg får bare ikke 3 kg frukt/bær (jordbær, moreller, vannmelon og epler, ifølge ham selv. Ref: Spiser så mye frukt/bær at det blir usunt, eller? | Fitnessbloggen Forum) og 800 gr. grønnsaker til å bli kun 50-70 gr. karbohydrater til dagen :)

Annonse

Den er grei den, og jeg har ikke regnet på det, men jeg får bare ikke 3 kg frukt/bær (jordbær, moreller, vannmelon og epler, ifølge ham selv. Ref: Spiser så mye frukt/bær at det blir usunt, eller? | Fitnessbloggen Forum) og 800 gr. grønnsaker til å bli kun 50-70 gr. karbohydrater til dagen :)

Hvis du ser på hvilket innlegg jeg siterte når jeg svarte på spørsmålet, så skjønner du hvorfor jeg svarte som jeg gjorde.

Hvis du ser på hvilket innlegg jeg siterte når jeg svarte på spørsmålet, så skjønner du hvorfor jeg svarte som jeg gjorde.

Ja, jøss! Så ikke at det var en annen enn trådstarter som stilte spørsmålet der - beklager det :)

Det er veldig stor forskjell på grader av sult. Det er klart man skal være litt sulten - det er jeg faktisk selv når jeg er på bulk (slow/clean), men om man kommer på det nivået at man bare ikke klarer å holde seg unna mat så har man for mye sult.

Som eksempel er mine lavkaloridager på 1200kcal. I går tok jeg en dykkersertifisering, og på grunn av det padlet jeg rundt under vann i over en time - noe som ikke er meningen at jeg skal gjøre på så lave kalorier. Naturlig nok fikk jeg ikke en full natts søvn, og jeg driver nå og lager frokost som jeg kan spise et par timer for tidlig før jeg sover litt til igjen. Det er et tegn på at jeg er *for* sulten.

Sånn jeg har det på dager det kanskje blir litt veel mye aktivitet og. Våkner av sult på natta om jeg da faktisk har greid å sovne inn

Det går absolutt så mye i frukt, det er sant. Det med hodepine var når jeg prøvde ut lavkarbo for å se om det temmet sultfølelsen mer. Du kunne ikke tenke deg at det sannsynligvis var flere uker om ikke måneder mellom de periodene? Jeg ligger på ingen måte på lavkarbo nå, har heller ikke gjort det på flere måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...