Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

A.D.A.M. er veldig bra, men den koster penger.

Søk på interactive anatomy f eks så finner du noen gratis, men de kan ikke sammenlignes med betalingssider som adam eller netter. Jeg abonnerer ikke på noen, bruker bøker om det skulle være noe som ikke sitter i hodet. Kjenner du noen som studerer medisin eller fysioterapi kan du forsøke å godsnakke deg til å bli med en tur på disseksjonssalen på rikshospitalet. Nå du bokstavelig talt kan bla i musklene for hånd, DA lærer du anatomi da ;)

hmm kan man være med hvis man "ikke har noe der å gjøre" ?? :-o

Sikkert dumt spørsmål, men...

Finnes det noen måte og strekke denne muskelen?

Jeg merker viss jeg snur hode gjentatte ganger så får jeg vondt på venstre side,det er som noen klyper muskelen rett i hjørnet der den går nedover ryggraden. Ekstremt plagsomt for å si det mildt...

Bare for å ha spurt. Finnes det noen skikkelig gode sider der man ser "alt" av muskler?

Bruker å google "muscle shoulder back" eller lignende når jeg lurer, men hadde vært fint med en side der alt er samlet.

det finnes gode app`er til telefonen/nettbrett men de koster jo litt:) men det er det uansett verdt hvis man har skikkelig interesse for faget. Jeg har godt muskelterpeut utdannelsen så ar selv godt stoff derfra;) ser at appene er gode å ha også:)

Annonse

hmm kan man være med hvis man "ikke har noe der å gjøre" ?? :-o

Egentlig ikke, men det er mye man kan få til :)

Sikkert dumt spørsmål, men...

Finnes det noen måte og strekke denne muskelen?

Jeg merker viss jeg snur hode gjentatte ganger så får jeg vondt på venstre side,det er som noen klyper muskelen rett i hjørnet der den går nedover ryggraden. Ekstremt plagsomt for å si det mildt...

Om det er akkurat i hjørnet på skulderbladet er det sannsynligvis levator scapulae som er tight. Prøv denne tøyingen om du vil strekke på den i så fall. Du kan evt prøve med å rotere hodet andre vei, om det tar bedre er det i så fall mest sannsynlig øvre trapezius som er problemet. Om det sitter lengre ned trenger du en annen innfallsvinkel enn tøyninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...