Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært plaget med en god del blåmerker, men etter at jeg begynte å legge om treningen min og fokusere mer på tung styrke har det tatt helt av med blåmerker, spesielt på beina. På det verste, slik det er nå, kan jeg telle mellom 25-30 blåmerker pr.bein. Dette er voldsomt mye og ser rett og slett ikke pent ut. En god del kommer av markløft der jeg får sammenhengende blåmerker oppover leggene, men jeg får også mye på bakside legg, knær og massevis på lårene uten at jeg helt vet hva dette skyldes.

Jeg har lest litt om det på nettet og mye tyder på mangel på c-vitamin. Er det noen som har eller har hatt det samme problemet? Det ser jo rett og slett grusomt og det er veldig ugunstig nå på sommerstid... :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22429-ekstremt-mye-bl%C3%A5merker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig med mye blåmerker som følge av treningen, særlig av typen som bare er der uten å være ømme eller merkbare. 25-30 stk derimot høres litt i overkant ut. Det trenger ikke å være noe spesielt, men det å ha lett for å få blåmerker kan være relatert til andre helsefaktorer, så kanskje en idé å ta seg en tur innom legen om du er bekymret? Bedre med en tur for mye enn en tur for lite :)

Jeg spiser mye cvitamin, men har alltid mange store blåmerker som jeg ikke kan huske hvor kommer fra. Jeg har alltid minst 4-5 blåmerker på hvert ben og noen på armen, hadde nok like mange som deg da jeg trente styrke. Driver ikke med styrke nå,men holder på med hest og er veldig klomsete av meg. Har alltid lett fått blåmerker, og har veldig lys hud så de vises godt. Tror noen bare lettere får blåmerker ,spesiel om man er tynn innbiller jeg meg.

** Edit: telte og hadde 7 på det ene benet og 10 på det andre :p

Det er veldig vanlig med mye blåmerker som følge av treningen, særlig av typen som bare er der uten å være ømme eller merkbare. 25-30 stk derimot høres litt i overkant ut. Det trenger ikke å være noe spesielt, men det å ha lett for å få blåmerker kan være relatert til andre helsefaktorer, så kanskje en idé å ta seg en tur innom legen om du er bekymret? Bedre med en tur for mye enn en tur for lite :)

Hm... ja. Det ser virkelig ikke bra ut, så tror jamen meg jeg får gjøre det.

Annonse

Høres ut som vi er i samme situasjon ;) Du har ikke tilfeldigvis funnet noen "løsning" i ditt tilfelle som gjør at ting blir bedre? Eller en årsak til at det kommer?

Nei, har ikke fått somla meg til legen enda hell, treg :S

Jeg har prøvd å være mindre vimete, men det har funka heller dårlig :p

• 2 måneder senere...

Ikke bli helt hysterisk da, med leukemi og greier. Blåmerker betyr nødvenigvis ikke det!

Jeg sliter selv med masse blåmerker på hele kroppen, men jeg er tynn og har tynne blodårer, så da får jeg blåmerker av ingenting! jeg har spurt legen om det, og fikk til svar etter blodprøver at det ikke var no sykdomsmessig eller mangelmessig grunn til det. Jeg er bare får blåmerker lett :p

Jeg har/hadde akkurat samme problem, tror det er relativt normalt.

Noen dunker også stangen i beina når de gjør markløft - gjør du det kanskje?

Hvis det ikke gir seg snart bør du kanskje få det sjekket bare for sikkerhetsskyld da. Noen sykdommer kan jo varsle med blåmerker.

Ikke for å være helt hypokonder, men jeg ville tatt en tur til legen. Det kan være noe.

X'en min fikk blodkreft (leukemi) da har var mindre, og masse blåmerker på bena uten særlig grunn var måten de fant det ut på.

Leukemi er vel mer sånn typ huuuge blåmerker uten at du har eksponert deg for noe som kan gi blåmerker eller har jeg misforstått?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...