Gå til innhold

Noen som har erfaring med QMI motorbehandling?


El_protein

Anbefalte innlegg

Jeg har en VW passat 1.9 TDI 02 mod som jeg har litt lyst å kjøre motorrens på. Har hørt mye om denne QMI motorbehandlingen, ikke at den bare renser motoren men også smører pakningene som er hardnet og slikt. Fjerner ventiltikking og div andre ting.

Jeg er ikke plaget med noe spesielt på min bil. Kommer mange lyder fra motoren, men så er den også chipet til 190 diesel hester. Men tenkte som sagt å kjøre motorrens, det kan jo ikke skade tenker jeg, og det er sikkert bra for motoren som aldri har vært renset :p

Er det noe her som har erfaring fra en slik behandling? Ble dere plaget noe i ettertid? Slår det ut på turboen på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Diesel vil vel "alltid" lage lyd, en motorrens vil normalt ikke skade noen ting. Finnes dyserens også som man kan helle på tanken.

Ellers kan man ta en ventiljustering på bilen, skal ikke ta så alt for lang tid på et verksted. På bilen min er det sagt at det skal justeres ventiler hver 45.000km (men det er en turtallsglad bensinmotor)

Er generelt ikke noe kunnskapsrik på Diesel (enda). Men det er sikkert noen her som kan gi et godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT. Men har du en spesiellt 1.9TDI siden det er tynt 190hk ut av den med chip? Bare lurer, for jeg er vag freak og har aldri hørt om en slik 1.9TDI chip. Jeg har hørt 175 ish hk, men det er fra 1.9TDI med orginalt 130hk.

Nei. Men den er modifisert en smule, større slanger og race filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å få firma te å gjøre det :p motorvask og motorrens..man vet aldri liksom..Utrolig kjipt hvis det skjer noe.

Nei jeg tenkte på det, et verksted her skulle bare 1500 kr for jobben, inkl olje. Spurte hvilken olje de brukte, han svarte royal purple olje. Er svært skeptisk til olje mer fancy navn og billigere enn den jeg bruker nå.

Er bedre å være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Diesel vil vel "alltid" lage lyd, en motorrens vil normalt ikke skade noen ting. Finnes dyserens også som man kan helle på tanken.

Ellers kan man ta en ventiljustering på bilen, skal ikke ta så alt for lang tid på et verksted. På bilen min er det sagt at det skal justeres ventiler hver 45.000km (men det er en turtallsglad bensinmotor)

Er generelt ikke noe kunnskapsrik på Diesel (enda). Men det er sikkert noen her som kan gi et godt svar :)

hehe, ja men denne lager virkelig lyder. Ikke negative lyder bortsett fra litt tikking. Kommer grom lyd fra motoren når den jobber, og turboen, trykket lager også ule lyd fra eksospotta.

Turtallet på bilen min er normalt, bortsett fra vinteren da. Da starter den litt høyere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenkte på det, et verksted her skulle bare 1500 kr for jobben, inkl olje. Spurte hvilken olje de brukte, han svarte royal purple olje. Er svært skeptisk til olje mer fancy navn og billigere enn den jeg bruker nå.

Er bedre å være på den sikre siden :)

Royal Purple er såvidt jeg vet det merket som Volvo folk sverger til når de skal ha olje.

Selv holder jeg en knapp på Gulf Racing olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ærlig talt temmelig skeptisk til QMI, de har en masse forskjellige produkter og lover alle slags fantastiske forbedringer, men viser sjelden til uavhengig dokumentasjon.

Mange som mener Castrol Edge er den beste oljen til disse motorene.

Når det gjelder 190hk høres det i all vennskapelighet veldig mye ut. Men det er kanskje mulig med større pumpe og en eller annen hybrid basert på en gt1749. Stakkars svinghul, lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...