Gå til innhold

Treningsplan for "nybegynner"

Anbefalte innlegg

Gjest Thomas F

Har trent nå i snart 3mnd med et 3-splitt program som ser slik ut:

Mandag: bryst/bi

Tirsdag: rygg/tri

Onsdag: bein

Torsdag: bryst/bi

Fredag: rygg/tri

Lørdag: bein

Startet med dette siden jeg var ny, og en kompis viste meg det.

Etter som om jeg har lest en god del artikkler om at nybegynnere skal starte med et fullkropps program så lurer jeg på hva dere anbefaler. Ønsker egentlig å trene 4-5 dager i uken, men dem fleste nybegynner programene er for 3dager.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22245-treningsplan-for-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt ann på hva målet er og hva du har lyst å gjøre.

Det er vel ingenting iveien for at du skal kunne trene en 2-splitt som nybegynner. Øvre/nedre med rotasjon av mark/rumensk og knebøy/beinpress for eksempel. ( Mark med beinpress og rumensk med knebøy )

Husk også press over hode!

Har som mål å bli fitt.

2-splitt har jeg tenkt på. Kan jeg da bruke Tomas Fjeldberg sitt X-Size program?

Takk for svar:)

Kjør på med X-size det er et bra program. Men fullkropp som Starting Strength kan gi deg enda bedre framgang om du spiser nok til daglige styrkeøkninger.

Annonse

Oddis

Kan jeg kjøre Starting Strenght med 4dager i uken? AB (fridag) AB?

Jeg gikk fra et 5d/uke-program til Starting Strength. Jeg hadde ambisjoner om å kjøre AB-fridag-AB-fridag-fridag, men fant fort ut at 3d/uke er mer enn nok på SS. Kroppen trenger de ekstra hviledagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...