Gå til innhold

trenger noen gode råd..


Tine

Anbefalte innlegg

jeg sitter her i Oslo og skal mulig ta en moderat mageplastikk i morgen pga brokk i navel og stort mellomrom mellom magemusklene..så jeg har en mage som står litt smågravid ut:( den eser så klart ut mer på noen dager..

for meg som har plan om¨å stille i fitness til våren vil jeg tro betyr mye å gjøre dette.. jeg får ikke skikkelig kontakt med magemusklene under trening heller..kan trene meg ihjel men bare di øverste magemusklene kommer markert frem. hehe

så nå fikk jeg se hvor stort snittet evt blir..altså den vil skjules under trusekanten. men det dekker jo over fra side til side på magen:( blir satt i dren som skal være en uke der. og ikke hard trening på tiligst 8uker..mulig 12uker.. jeg ble veldig skeptisk når jeg hørte hvor lang heale tid og stort sår... jeg er så forferdelig usikker nå:(

jeg elsker trening,hater å ikke trene!! så vet det blir en utfordring...men så er da at det plager meg også... men kanskje jeg er FOR opptatt av den magen?? kanskje jeg vil bli vant til den??

har noen her inne gjort noe lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta tiden til hjelp :) Du vet jo ikke hvordan det blir når det er et ferdig resultat :) Her tror jeg personlig kosten har mye å si, selv om jeg ikke har noe kilder på det, men det er en antakelse. Gjør det du kan og tenk på grunnen til at mageplastikken måtte til :)

Ønsker deg masse lykke til hvertfall :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er nok enig i at det kanskje kan være noe i kostholdet.. strever med intoleranser i tillegg.. men magen vil aldri bli uten den bulen det har jeg fått bekreftet. så mener du jeg bør bare gjøre det? litt usikker hva du mente hehe;)

Ser nå at du skrev skal mulig ta mageplastikk, jeg fikk inntrykket av at du hadde bestemt deg ;) Ellers prøvde jeg bare å dele mine tanker og ideer, har ingen jeg kjenner som har gjort det. Hva tenker du selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vett du jeg er veldig usikker.. jeg er redd jeg ikke greier å holde meg i ro alle disse ukene:( treningen for meg er på en måte min måte å takle ting på:) jeg har slitt med mat før,ikke riktig så mye nå lenger. men jeg undres jo over om jeg vil angre om jeg ikke gjør det? jeg hater den lille bulen midt på jeg ser kommer av delte magemuskler.. men kanskje jeg er for opptatt av den?? sliter jo med trange kjoler.. nytter ikke knipe inn magen hehe:D men det som skremmer meg er: treningsforbud,såret etter, og om det er verdt det? jeg vet det bare er jeg som kan svare på det hehe... men ja jeg er litt redd nå :p men så har dette også plaget meg i flere år.. fader så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vett du jeg er veldig usikker.. jeg er redd jeg ikke greier å holde meg i ro alle disse ukene:( treningen for meg er på en måte min måte å takle ting på:) jeg har slitt med mat før,ikke riktig så mye nå lenger. men jeg undres jo over om jeg vil angre om jeg ikke gjør det? jeg hater den lille bulen midt på jeg ser kommer av delte magemuskler.. men kanskje jeg er for opptatt av den?? sliter jo med trange kjoler.. nytter ikke knipe inn magen hehe:D men det som skremmer meg er: treningsforbud,såret etter, og om det er verdt det? jeg vet det bare er jeg som kan svare på det hehe... men ja jeg er litt redd nå :p men så har dette også plaget meg i flere år.. fader så vanskelig...

Du klarer akkurat det du vil ;) Du må tenke litt for og imot, hvis jeg gjør det hva godt kommer ut av det, og hvis du ikke gjør det, hva kommer godt ut av det igjen, sant? :) Kjenner meg igjen med at treningen er min måte å takle ting på. Kanskje dette skulle være en utfordring i forhold til treningen om du velger å gjennomføre det?

Du kan jo tenke på det sånn. Du sier du har irritert deg i flere år over bulen på magen. Du kommer til å ikke kunne trene på 8-12 uker. Hva er det verste? ;)

Skjønner det kan være vanskelig. Hvor mye trening KAN du gjøre hvis du gjennomfører det da? Kan du gå tur? Sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kan gå turer etter ca 2uker. men ikke mye aktivitet. usikker ang styrketreningen etter 4uker..tviler sterkt:(

ja jeg forsøker å tenke for og imot..men jeg blir nok ikke enig med meg selv hehe..

ja hva er verst?? det er jeg også usikker på.. jeg er ikke flink til sånne avgjørelser hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan gå turer etter ca 2uker. men ikke mye aktivitet. usikker ang styrketreningen etter 4uker..tviler sterkt:(

ja jeg forsøker å tenke for og imot..men jeg blir nok ikke enig med meg selv hehe..

ja hva er verst?? det er jeg også usikker på.. jeg er ikke flink til sånne avgjørelser hehe...

hva sier magefølelsen din deg? hvis det er snakk om i MORRA har du litt dårlig tid :p

haha xD :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja ikke sant.. hvorfor skal man alltid bli usikker DAGEN før..o_O tja... jeg er nok litt for og i mot.. hva om jeg ikke gjør det?? hva nå? kanskje ta meg en deload uke å satse mot å greie å endre mer på kostholdet og satse mot å stille ...hmm.. vi er på flyttefot også..så det er mye fokus på det..så det skjer mye rundt meg.. tror jeg er såpass småredd at jeg ikke tenker klart.. skal uansett snakke med legen før evt operasjon i morgen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis du bestemmer deg for å gjennomføre det: Dette kan jo være en perfekt sjans for deg å ta mer tak i kostholdet og bare tenke på det. Lage en plan på hvordan du skal gå fram, etter 2 uker kan du begynne å gå tur, etter 8-12 uker begynner du som normalt. Det er bare 8-12 uker av livet ditt, husk på det ;)

Hvis du ikke gjør det: ok, da går livet som normalt. Du kan trene som du vil, gjøre akkurat som du vil. Bulen fikk du jo beskjed om at kom til å være der alltid pga at ting er som det er.

Tenk over hva du egentlig vil, og siden du hadde bestemt deg for å gjennomføre tipper jeg du allerede vet hva du har bestemt deg for innerst inne ;) Det var jo en grunn til at du booket deg inn for den operasjonen, sant?

Jeg skal ikke dytte deg i noen som helst retning, selv om det kanskje kan virke sånn :p Men du må tenke litt mer langsiktig på det istedet for å se de neste ukene. Hva kommer det til å bety for deg om du gjør det, kontra at du ikke gjør det? Skriv ned lista di med for og imot, gå igjennom og se hva som virkelig holder deg tilbake, if any ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble operert for brokk selv da jeg var 15-16 år og såret ble ikke så stort som jeg trodde, arret er nesten ikke synlig lenger, så akkurat det trenger du ikke bekymre deg for. Med tanke på aktivitet så kommer du ikke til å tenke på trening en gang de første ukene rett og slett fordi alt kommer til å gjøre vondt, bare det å gå er vanskelig og det er jo i grunn greit siden du helst skal unngå å belaste området. De sydde sammen musklene på meg og vel, det siste man vil er jo å bryte opp stinga for så å måtte operere på nytt, så mitt tips til deg må være å bare ta tiden til hjelp for det som er så digg er at etterpå, etter all ventinga og masinga, så er du så utrulig mye bedre og kan prestere så utrulig mye bedre både på trening og generelt :) Nå vet jeg ikke hvor alvorlig brokk du har, men jeg fikk ihvertfall masse igjen for å ta den operasjonen og ble sterkere raskere og slapp å ha vondt. Det er noe å tenke på når du veier bra opp mot dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å bidra med, men når det kommer til arrest, så har jeg tatt keisersnitt selv, arrest mitt synes faktisk ikke lenger. Det vil si, det er litt "rynkete" rundt der, men jeg er ordentlig overrasket over hvor fint det endte opp. Nesten halvannet år siden inngrepet nå, så det har ikke tatt lang tid for det å blekne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser at denne tråden er 1 år gammel , men lurer på om du har fått tatt operasjonen eller ikke nå i ettertid. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Veltrent og veldefinert mage så lenge jeg strammer magemusklene.Men jeg er svak i kjerne uskulaturen Jeg har fått påvist 5-6 cm glipe mellom musklene. Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lite brokk under navlen. Spesielt etter at jeg har spist så står magen mer ut. Jeg vurderer sterkt om jeg skal ta en modifisert mageplastikk. Har tatt keisersnitt og de kan bruke det samme arret. Skulle ønske det var noen som hadde tatt akkurat den operasjonen som kunne fortalt hvordan resultatet ble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...