Gå til innhold

Kostholdstips, hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal spise. Når jeg skal spise karbohydrater, når jeg skal spise proteiner og når jeg skal spise fett.. Er jo klar over at det er viktig med proteiner etter trening, men hvordan skal jeg spise resten av dagen?

Jeg er 17 år, 170 høy og veier rundt 78 kilo. Jeg trener som oftest to ganger om dagen. En morgenøkt med 45 min cardio og 45 min styrketrening. På kvelden har jeg som regel 60 min cardio og 30/45 min styrke. Spiser som regel 4 måltider, 1 måltid før og etter hver økt. Har noen av dere noen tips om når jeg burde få i meg de forskjellige næringsstoffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er din målsetning da? Hvor lenge har du trent?

Det du prater om først i inlegget ditt høres ut som biorytmem: Biorytmedietten – Få bedre resultater ved å spise etter din biologiske klokke - Fitnessbloggen

Har ikke prøvd det, så skal ikke si noe på det. Varierer enkelt fra person til person.

Jeg for min del pøser på med karb om morgenen, for å få energi utover arbeidsdagen. Så kutter jeg ned på karb fram til rett før trening.

Da spiser jeg litt karb for å få energi til treningsøkten.

Ellers så spiser jeg 40/40/20 protein, karb og fett.

Er ikke noe tryllekunst å få i seg næringstoffene, du må bare finne en fordelingsmåte utover dagen som du føler passer deg bra, med tanke på energi og konstrasjon alt etter hva du gjør og bruker kroppen til.

Kan godt være du fungerer godt uten karb om morgen, selv om ikke jeg gjør det.

Det er også viktig å få raske karb i seg etter trening for å holde oppe energien, til deg selv og forbrenningen som pågår i mange timer etter du er ferdig å trene.

Se på dagen i sin helhet om hvor mye du har fått i deg, så lenge du får i deg det du skal, så trenger du ikke å være redd for at du blir sittende klar med proteinshaken med en gang du er ferdig med siste sett på gymen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...