Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når du har holdt på i 9 mnd uten spesielt stor fremgang er ting egentlig ganske så kjipt.

Jeg er 17 år, 165 cm. og veier alt mellom 60 til 63 kg, vanskelig å si et bestemt tall.

Jeg har prøvd mye, både telt og ikke telt kalorier, men nå for tiden teller jeg kalorier. Jeg har kutta ganske ned på kaloriene, og ligger nok på rundt 1500-1700 kalorier daglig. Jeg tenker meg godt om hva jeg putter i munnen, planlegger alt jeg får lov til å spise dagen i forveien, og spiser dette til forskjellige tidspukt; er aldri sulten, men heller aldri mett. Jeg spiser mellom 100-150 g. karbohydrater i løpet av dagen, 130 g. protein og 40 g. fett.

Treningsplanen min er satt opp som dette:

Mandag: Løpe 3 km, styrke fullkropp med fokus på bein

Tirsdag: Styrke overkropp

Onsdag: Styrke bein, løpe geriljaintervaller

Torsdag: Langkjøring, løper rundt 8-10 km.

Fredag: Styrke fullkropp, fokus overkropp

Lørdag: Langkjøring eller fri

Søndag: Styrke eller fri

Jeg har ingen såkalte "freemeals" utenom at jeg en dag i helgen kan kose meg med litt ekstra frukt i forhold til hva jeg spiser i ukedagene.

Jeg lurer på om dette høres greit ut? Jeg ser faktisk ingen forskjell noen steder, ikke i målene mine eller noen ting. Jeg har disse såkalte "love handles" (ikke noe store, altså, jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke vil bort!), og lårene mine vil ikke slippe fettet på innsiden at all, skikkelig irriterende og trist! Jeg har ikke stressa med dette før nå, det plager meg virkelig at jeg ikke har fremgang.

Setter pris på all hjelp jeg kan få :) :) :)

Fortsetter under...

For å være helt ærlig med deg så syns jeg det er tull at en 17 år gammel jente driver med kcal-telling og ikke tillater seg selv å spise vanlig mat. Og det er ikke å "kose seg litt ekstra" når du bare tillater deg selv litt ekstra frukt kanskje én dag i uka.

Grunnen til at du ikke ser noen fremgang er at du spiser altfor lite og trener altfor mye.

Med ditt aktivitetsnivå så bør du ligge på minst 2200kcal om dagen.

Og at du har fett på beina er helt normalt. Jenter/kvinner lagrer hovedsaklig fettet rundt lårene, rumpa og hoftene. Man skal langt ned i fettprosent for at beina skal være fettfri og det er abslutt ikke til å anbefale.

Jeg tipper at du får bedre framgang om du øker matinntaket ditt. Da vil du bygge mer muskler og som et resultat bli strammere med lavere fettprosent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...