Gå til innhold

naprapat, osteopat, fysioterapeut, manuellterapeut, hva er best?


Gjest SlettetBruker4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Naprapat er en videreutvikling av kiropraktor tror jeg. Altså de driver både med manipulering oooog eh.. tja, noe mer. Altså ihvertfall en mer avansert form for kiropraktor. For min egen del hjalp det ikke en dritt å gå til det, men så har jeg så mange problemer at det var vanskelig å vite hva man skulle prioritere osv. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naprapater gjør alt :p

MEN hvis du går til en fysio og sier hanhun ikke funker..så fins det 1000andre fysioer som kan funke..Tar lang tid å finne en terapaut som forstår og kan hjelpe deg. Tok meg mange år og maaange titals tusen før jeg endte opp med en naprapat som var meget flink.

Mye av fysioterapaut består av rehabilitering etc, opptrening osv.

Fysioterapi er en vitenskap knyttet til det medisinske fagfelt. Sentralt i faget er bevegelse. Faget kan beskrives som undersøkende, behandlende og forebyggende tiltak rettet mot bevegelsesapparatet.

Manuellterapi er utredning, undersøkelse, diagnostikk og behandling av plager og skader i muskel- og skjelettsystemet. Behandling skjer ved ikke-invasive, manuelle metoder for å lindre smerte, gjenopprette eller bedre kroppens funksjoner.

Osteopati er en manuell, biomekanisk, form for behandling av smerter og plager i kroppen, ut i fra en teori om at kroppen har evnen til å lege seg selv. Osteopatens jobb er å oppdage og normalisere nedsatt bevegeligehet eller funksjon i kroppens systemer gjennom behandling av muskler, ledd og bindevev i hele kroppen. Effekten av behandlingsformen er omstridt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...