Gå til innhold

Koffein-grønn te kapsler spørsmål!

Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Har brukt denne energy kick fra pf i et par uker nå,faktisk veldig fornøyd,men har lurt på hvor lenge før trening man egentlig bør ta disse? Har tatt de bare en halvtime før eller noe og føler at energien liksom ikke kommer før etter trening egentlig..:shifty:

Så er det dette med anbefalt dose koffein hver dag ...den dosen på boksen er to kapsler-1000 mg koffein...stussa litt på om dette er farlig? Tenker ang for eksempel anbefalingene for en person gjennomsnittlig er sånn 2-300 mg daglig...tenker i forhold til at hvis man skal drikke koffein i tillegg resten av dagen ,morgen,ettermiddag og ta et par slike før trening..blir det ikke vel mye...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Koffein får sin "peak" etter 1 time.

- En dose på over 500g er såvidt jeg vet toksisk

"Caffeine doses of 200 mg or higher can cause unpleasant symptoms including nausea, headache, and irregular heartbeat, while dose of 750 - 1000 mg can cause severe toxic symptoms. Severe caffeine intoxication can result in nausea, vomiting, anxiety, tremor, seizures, tachycardia, dysrhythmias, hypotension, hypokalemia, and metabolic acidosis."

Dessuten bygger du opp en toleranse mot stimulantet. Drikker du koffein utenom, trenger du mer og mer for å få effekt. Hvis du vil ha en effekt, uten å ta så høye doser, så kan du kjøre koffein av og på. Da mister man toleransen og kroppen responderer på det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsverdier Pr døgndose (2 kapsler)

Energi 3,32 kJ (0,79 kcal)

Protein 0,0 g

Karbohydrat 0,0 g

Fett 0,0 g

Grønn te 1000 mg

- Hvorav polyfenoler ~400 mg

- Hvorav catechin ~200 mg

- Hvorav EGCG ~100 mg

- Hvorav koffein 295 m

Svar:

Ca en time før trening vil gi fullstendige plasmanivåer innen økten. Ta kun slike tabletter på dager du skal gjøre noe viktig, eller har lite mot til å trene.

Det er ikke stimulantene eller koffein"rusen" som skal få deg gjennom økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Koffein får sin "peak" etter 1 time.

- En dose på over 500g er såvidt jeg vet toksisk

"Caffeine doses of 200 mg or higher can cause unpleasant symptoms including nausea, headache, and irregular heartbeat, while dose of 750 - 1000 mg can cause severe toxic symptoms. Severe caffeine intoxication can result in nausea, vomiting, anxiety, tremor, seizures, tachycardia, dysrhythmias, hypotension, hypokalemia, and metabolic acidosis."

Dessuten bygger du opp en toleranse mot stimulantet. Drikker du koffein utenom, trenger du mer og mer for å få effekt. Hvis du vil ha en effekt, uten å ta så høye doser, så kan du kjøre koffein av og på. Da mister man toleransen og kroppen responderer på det igjen.

en da synes jeg det er rart at pf får selge disse hvor anbefalt dagsdose er 1000 mg?:o:O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsverdier Pr døgndose (2 kapsler)

Energi 3,32 kJ (0,79 kcal)

Protein 0,0 g

Karbohydrat 0,0 g

Fett 0,0 g

Grønn te 1000 mg

- Hvorav polyfenoler ~400 mg

- Hvorav catechin ~200 mg

- Hvorav EGCG ~100 mg

- Hvorav koffein 295 m

Svar:

Ca en time før trening vil gi fullstendige plasmanivåer innen økten. Ta kun slike tabletter på dager du skal gjøre noe viktig, eller har lite mot til å trene.

Det er ikke stimulantene eller koffein"rusen" som skal få deg gjennom økten.

Ja,jeg tar de jo for å få mer energi på trening da og evt på jobb dager hvor jeg ikke greier å komme opp av senga engang:P Men betyr det at det ikke er 1000 mg koffein i to kapsler men at det er 1000 mg til sammen med disse forskjellige tingene? For bakpå boksen min står det 1000 mg koffein altså...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 kapsler inneholder 295 mg koffein til sammen. Det er innenfor hva som er anbefalt døgndose, men tilsvarer noen RedBull. En boks med RedBull inneholder 80 mg koffein.
ok,da er sikkert dosen 1000 mg til sammen da av alle virkestoffene ...men hvem som helst kunne lest at det står 1000 mg og trodd at det var bare koffeinet liksom:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...