Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

etter 3 graviditeter og 3 keisersnitt med sykdom som har ført til stor vektoppgang i ettertid,har jeg blitt skikkelig plaget med korsryggen.

det ene keisersnittet var et hastekeisersnitt hvor de skar meg fra navlen og ned,og jeg ble fortalt at magemusklene var ødelagt men at jeg kunne bygge meg sterk igjen.

jeg trener 6 dager i uka i gjennomsnitt og da går det i intervall på tredemølle,styrketrening og en del fjellturer og turer om været er ok.

jeg prøver å gjøre korsryggen sterkere og tar mye knebøy med stang og slyngetrening samt mageøvelser,men jeg føler at disse øvelsene bare funker på selve ryggen og hofta og bein osv,og at korsryggen fremdeles verker. jeg greier ikke ligge på rygg lenge,da kommer jeg meg ikke opp igjen.

så,har dere tips om øvelser som går RETT på korsrygg? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21930-gj%C3%B8re-veikryggen-sterkere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øvelser for korsryggen - Fitnessbloggen

Der er en del øvelser som skal ta ganske godt på korsryggen, i varierende grad åpenbart. Kanskje du finner noen gode tips der? Det vil sansynligvis ta tid å få de resultatene du ønsker, men det vil nok gå med riktig trening og nok restitusjon :)

Å kjøre type sumo markløft med kettlebell's mellom beina fungerte veldig bra for meg for å styrke korsryggen (y) Lar de ikkje gå helt ned til bakken, blir litt mer som en strak sumo (y) Kan eventuellt stå på to stepkasser hvis avstanden til bakken blir for liten (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...