Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ble medlem i fjor å nå slenger jeg meg på igjen. Kiloene jeg klarte å ta av i fjor med diett å litt mosjon er fremdeles borte å det er jeg kjempestolt av!! Men problemet mitt er og har alltid vert vinter og mørketiden. All energi og motivasjon jeg får ved vår/sommer forsvinner så fort høsten og mørket kommer. Det er ikke streben etter den perfekte kroppen som er min motivasjon. Det er et ønske om å være sunn og føle meg bra. For min egen del og for mine jenter som har blitt 2,5 år. Jeg vet at det er mange som sliter med samme problemet og er det noen her? Vil virkelig få til dette nå. Klare å vær aktiv året rundt. Og ikke falle ned i sofaen så fort sommeren er over og sitte der til neste vår!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21894-motivasjon-i-m%C3%B8rketiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visualiser målene dine. Hva ønsker du å oppnå med treningen din? God helse? I så fall, hvorfor slutte å kjempe for den gode helsen som følge av en periode med dårlig motivasjon? Gjør treningen til noe morsomt. Finn treningsformer og metoder som du synes er så gøy å trene at når sola forsvinner og vinteren kommer, så gir treningen deg glede i en ellers tung tid.

Sliter veldig med det samme selv, treningen min blir dårligere når det blir vinter. Men det får bare være sånn, vil ikke tvinge meg selv til å trene. Trene skal være gøy og ikke ork. Kan friste meg selv med å ta litt sol, når jeg kommer meg på trening om vinteren og ikke har lyst!

Tenk hvorfor du vil dette er kanskje det beste tipset, og ha en liten belønning innimellom!

Jeg skriver opp en liste kvelden før. Der skriver jeg opp ting jeg MÅ. f.eks: Trening rett etter skole, ha med tøy.

Hvis jeg kommer hjem, legger meg i sengen og gjør noe helt annet, så blir jeg fortere demotivert til å trene og vil heller "please" slappheten min med å daffe i sengen.

Og hvis jeg virkelig er på null, så prøver jeg å "mimre" tilbake til den følelsen man får når man har perset. Det er nok til å få fatt på ræva mi på de verste dagene.

Motivasjon sånn sett for meg holder egentlig ikke. Motivasjon er nok til å få meg til å ville noe, å sette i gang noe, men motivasjonen holder ikke for meg, så for å opprettholde det jeg gjør trenger jeg også dedikasjon, å være dedikert til det jeg gjør. Om jeg tenker på å skippe en treningsdag tenker jeg først alltid: kommer jeg til å gjøre noe mer fornuftig om jeg ikke drar å trener? svaret er for det meste NEI. Vil jeg være ett steg nærmere målet mitt, uansett hvor crappy treningen er? JA.

Jeg prøver å ikke fokusere for mye på motivasjon, fordi motivasjonen hos meg renner ut, spessielt på mørketider som du nevner. Og det er der dedikasjonen kommer inn. Jeg har lovet kroppen min det beste, fordi det er den eneste jeg har fått tildelt. Så selv om hjernen min / psyken min ikke sammarbeider, får jeg til å dra meg på trening fordet. Jeg tror det handler mye om å finne kjernegrunnen til hvorfor du trener? spør deg selv: Hva trener jeg for? Og vær ærlig med deg selv.

Dette er kun fra mine erfaringer. Kan være motivasjon holder for noen, men for meg forsvinner den ihvertfall etter hvert.

Også en veldig god artikkel mere generelt :

13 gode tips som øker treningsmotivasjonen din - fitnessbloggen.no

Håper dette innlegget hjalp deg litt :)

Annonse

Jeg sliter med det samme, hele mørketiden går med til lange netter med dårlig søvn, zombiedager hvor jeg ikke fungerer, lite trening og drittmat som "trøst". Blir alltid deprimert når det er mørkt stortsett hele døgnet, og motivasjonen er deretter. I fjor trente jeg ikke noe hele desember, og klarte ikke å komme meg på trening før det begynte å bli lyst igjen i januar. Og det er ikke noe særlig! Slenger meg på denne tråden, og håper noen kommer med et mirakeltriks :D

Takk for svar og tips! Jeg har en del å jobbe med å tenker at denne høsten skal jeg være med forberedt fordi jeg vet hva som kommer. Skal prøve å komme inn i en god rutine denne sommeren. Invistere i gode regnklær og skikkelig tursko slik at viss jeg skulle sitte å være sløv en kveld så kan jeg i det minste gå meg en tur ut! Jeg er veldig glad i hjemmetrening og vi har en del treningsutstyr her. Så skal også prøve å legge opp en plan om hva jeg kan gjøre som kan vare ut vinteren. Jeg VET hva jeg vil. Jeg må bare klare å fokusere på det når det er på det mørkeste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...