Gå til innhold

Jente, bulk?

Isa24

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ca 168cm, vekt på 60kg nå, grunnet nylig operasjon, men tipper vekta stiger fort opp igjen til 63 etterhvert nå hvor jeg har ligget noenlunde stabilt en liten stund nå.

Problemet er ikke så mye vekta, jeg vet jeg ikke er overvektig (selv om jeg ofte føler det slik), men det at jeg har en del fett igjen rundt mage/hoftene.

Styrketrening har jeg holdt på med en stund, men føler ikke resultatene har fått vist seg skikkelig. Fremgang i starten, men så stagnerer det.

Jeg er litt frem og tilbake når det gjelder kosthold, og vet jeg til tider spiser for lite, selv om jeg vet at det ikke hjelper på verken treningsresultater eller det å få kroppen jeg ønsker. Lørdager pleier det derimot å gå i mer mat/godteri.

Jeg har hatt problemer med mat tidligere, det skal jeg ikke nekte for (bulimi), selv om dette ikke har så mye med å være tynn osv. Nå vil nå gjøre ting på den rette måten, jeg vil bygge muskler slik at jeg kan få en sterk og sunn kropp.

Det jeg da lurer på er om jeg bør ta noe ala bulk og deff, men med et moderat overskudd/underskudd, for å bygge eller om det er noe annet?

Jeg vet at man bør ligge i overskudd, men hvor mye, ca 300-400 kcal?

Kosthold og trening er noe jeg interesserer meg veldig for, og jeg kan ganske mye. Problemet er bare at jeg er redd for å gjøre noe feil likevel, å se meg blind når det gjelder meg selv.

Hadde vært greit å få høre fra noen andre om det virker ok, og/eller få mulige innspill.

Jeg er jente btw, trener styrke 4-5 ganger i uka (fikk treningsforbud i 6 uker nå pga operasjon, 4 igjen;)), lite kondisjonstrening.

Takker så mye for hjelp. og beklager langt innlegg, håper likevel noen tar seg tid til å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Din situasjon likner mye på min egen, så jeg kan rådgi av egen erfaring. Jeg trente styrke et år uten gode resultater, men nå etter påske bestemte jeg meg for å spise MYE mer- spesielt karbohydrater- og resultatene har skutt tilsvarende i været!

JEg tror du kan ha godt av ekstra mat/karbo + protein spesielt etter trening. Det vil være naturlig å legge på seg litt fett samtidig som muskler, men det kan du evt tenke på senere. Du vil uansett se myye bedre ut med mer muskler uansett.

Et overskudd på 3-400 er ganske passe, men slikt er vanskelig å beregne nøyaktig. Fokuser på å spise deg god og mett og inkluder alle næringsemnene (karb, protein OG FETT). Med nok bra mat innabords får du mindre lyst på godteri :)

Håper du får noe fornuftig ut av rådene jeg forsøker å gi ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Din situasjon likner mye på min egen, så jeg kan rådgi av egen erfaring. Jeg trente styrke et år uten gode resultater, men nå etter påske bestemte jeg meg for å spise MYE mer- spesielt karbohydrater- og resultatene har skutt tilsvarende i været!

JEg tror du kan ha godt av ekstra mat/karbo + protein spesielt etter trening. Det vil være naturlig å legge på seg litt fett samtidig som muskler, men det kan du evt tenke på senere. Du vil uansett se myye bedre ut med mer muskler uansett.

Et overskudd på 3-400 er ganske passe, men slikt er vanskelig å beregne nøyaktig. Fokuser på å spise deg god og mett og inkluder alle næringsemnene (karb, protein OG FETT). Med nok bra mat innabords får du mindre lyst på godteri :)

Håper du får noe fornuftig ut av rådene jeg forsøker å gi ;)

M

Tusen takk for utfyllende svar, og rådene skal jeg definitivt ta med meg. Alltid kjekt å høre om andres erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...