Gå til innhold

Jenter på testbooster?


Dutte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ikke ut som noe å satse på da, nei. Takker for svar!

Regner med det samme gjelder hos menn da, med tanke på svigningene over/under normalnivået av testosteron?

Har lest flere artikler om hvordan en øker testosteronnivået på en naturlig måte(hvordan man setter opp treningsprogrammet sitt ol.), - er dette noe som funker/er verdt å bruke tiden sin på? Og vil jenter merke noen ugunstige bivirkninger av dette, selv om jeg regner med at økningen er ganske minimal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som noe å satse på da, nei. Takker for svar!

Regner med det samme gjelder hos menn da, med tanke på svigningene over/under normalnivået av testosteron?

Har lest flere artikler om hvordan en øker testosteronnivået på en naturlig måte(hvordan man setter opp treningsprogrammet sitt ol.), - er dette noe som funker/er verdt å bruke tiden sin på? Og vil jenter merke noen ugunstige bivirkninger av dette, selv om jeg regner med at økningen er ganske minimal?

tvilsomt. Og jeg tror for jenter har det hvertfall ingen hensikt. Da hadde alle gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som dere skjønner ikke noe peiling på dette området - så tenkte at det kanskje fantes en måte å forhøye nivået noe for å øke fremgangen på muskelbyggingen, uten å øke det såpass at en utvikler mannlige trekk. Men begynner jo forstå at det er lite sansynlig :p Takker for svar!

Sikkert nok ett dumt spørsmål, men har som sagt null peiling; har bruk av p-piller noen negativ effekt på muskelbygging/styrketrening - vil ei jente som ikke tilfører kroppen østrogen ha bedre fremgang enn ei jente som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående p-piller er det lurt å bruke et merke med lite østrogen. Selv bruker jeg carazette, og det er en minipille som vistnok skal være veldig gunstig i forhold til trening. Jeg valgte den dog av andre grunner, og fant ikke ut før senere at den var blant de bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp p pillen eller eventuelt ta en som nevnt over her. Kanskje det kan være en ide å teste testosteronnivået ditt for å se hvor du ligger? Selv har jeg naturlig høyt testosteron. Fordeler og ulemper med det også. Tung hard trening med baseløft vil vel føre til høyere test enn noen av disse boosterene vil jeg tro. Og bra kosthold med nok karber hjelper også tror jeg???

Alle ulovlige preparater fører med seg en risk for androgen effekt. Selv de mildeste. Særlig stemmen kan fort bli permanent forandret. Dette har jeg hørt ofte.... og det på jenter folk flest kanskje hadde trodd trente rent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere erfart at p-pillen gir dårligere fremgang, eller finnes det studier på det - hvor merkbar er forskjellen?

Har slitt med å finne en p-pille/minipille kroppen min "tåler", så alternativet blir nok å slutte - men tror det må bli en vurderingssak mtp. at det fører med seg noen ulemper det også :p

Hvordan tester man testosteronnivået, - blodprøve?

Jeg er på ingen måte interessert i å tilføre kroppen noen ulovlige preparater, eller noe som helst som vil gi en androgen effekt - så av ren nyskjerrighet, hvilke andre preparater enn testosteron er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt. Snakk med legen din du.

Blodprøve ja. Igjen snakk med legen din.

Tviler på at vi har lov å diskutere slikt her. Tren hardt, spis nok og lær deg å være fornøyd med den kroppen du kan få med ditt genetiske potensiale. Jeg vet det kan være kjedelig å gjøre det med tanke på at alle de forbildene man har, med kropper man gjerne skulle oppnådd selv, ikke er rene for doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...