Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaja, m

Liker du nøtter? Om du liker nøtter, så kan du variere mellom mange forskjellige slag, og en god neve ligger ofte på rundt 500 kcal - lett å få i seg, og du får med masse vitaminer, mineraler, fettsyrer og proteiner på kjøpet.

Jaja, nøtter spiser jeg i alle typer omtrent :)

Fortsetter under...

Ellers kan jeg anbefale denne sausen til din kyllingfilèt. 2 eggeplommer røres over meeeeget svak varme (du skal kunne stikke fingeren nedi uten problemer). Når det tykner, har du i smør, gradvis, gjerne i 20 grams hauger/klumpe/skiver /"dæsj", til du har hatt oppi rundt 80 - 100 gram. Det skal hele tiden holde sammen lave varme, blir det for varmt vil det skille seg, og eggeplommen til stivne. Deretter har du i bernaise essens fra Jakobs - finnes på de fleste Meny butikker, og noen flere. Et til to teskjeer, og gjerne estragòn, om du har det. En teskje tomatpurè er prikken over i`n. Dette gir en slags choronsaus, og smaker nydelig, og inneholder rundt 700 kcal. Jeg spiste det i dag, brukte 5minutter på å lage det - og til kylling er det altså helt formidabelt.

Ellers kan jeg anbefale denne sausen til din kyllingfilèt. 2 eggeplommer røres over meeeeget svak varme (du skal kunne stikke fingeren nedi uten problemer). Når det tykner, har du i smør, gradvis, gjerne i 20 grams hauger/klumpe/skiver /"dæsj", til du har hatt oppi rundt 80 - 100 gram. Det skal hele tiden holde sammen lave varme, blir det for varmt vil det skille seg, og eggeplommen til stivne. Deretter har du i bernaise essens fra Jakobs - finnes på de fleste Meny butikker, og noen flere. Et til to teskjeer, og gjerne estragòn, om du har det. En teskje tomatpurè er prikken over i`n. Dette gir en slags choronsaus, og smaker nydelig, og inneholder rundt 700 kcal. Jeg spiste det i dag, brukte 5minutter på å lage det - og til kylling er det altså helt formidabelt.

Åh, nam! Den skal jeg jamen meg prøve ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...