SRosenborg Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jeg er ei jente som har trent siden i fjor vinter, mest for vektnedgang så her har det vært enkle øvelser innen styrke samt mye spinning. I vinter startet jeg gradvis å få stor interesse for styrketrening og har derfor valgt å gå vekk fra spinning og heller fokusere mye på styrke og litt cardio. Jeg har nå de siste 5-6 ukene fått satt opp et 3-splitt program av en kompis som jeg kjører 2 ganger i uka. For meg er det å trene styrke 6 dager i uka null problem og jeg trives godt med inndelingen. Dag - 1: Bein. Dag - 2: Armer og Bryst. Dag - 3: Skuldre og Rygg. I tillegg kjører jeg et par cardioøkter, jeg trives best å gjøre dette på arm-og brystdagene siden det er disse dagene jeg har mest overskudd. Mener dere det er for tidlig å starte med et 3-splitt program? Jeg trener foreløpig ikke knebøy og markløft pga usikkerhet i teknikk, så fra omkring midten av juni skal jeg kjøpe opp en pakke med PT timer. Teknikken på knebøy sitter som et skudd, men jeg sliter med å komme meg opp fra løftet(blir utstødig, får vondt i korsrygg etc). Har dere tips til gode øvelser for dette? Jeg trener bl.a. rygghev, nedtrekk(smalt/bredt grep). Burde jeg ha knebøy og markløft inn i programmet før 3-splitt er aktuelt? Jeg trives godt med å ligge på mellom 45-60 min på styrkeøktene mine og vil helst holde meg der. Hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Du kunne hatt godt av flere hviledager enn bare 1 nå når du ikke har trent styrke lengre enn siden i vinter. Jeg ville satset på helkropp 3 dager i uken, eventuelt 2-splitt som kjøres gjennom 2 ganger. Når du har trent en stund så kan treningsfrekvensen med fordel økes. Knebøy og markløft er to veldig gode øvelser som burde ha fast plass i programmet ja, men om du pga skader eller smerter ikke kan trene de øvelsene, så finnes det alltid andre øvelser. Om ryggen svikter i knebøy så kan det være en fordel å bygge opp kjernestyrken, og gjerne gå litt ned på vektene til du kjenner at ryggen klarer å følge med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Supert, tusen takk for svar (= Har du noen tips til god inndeling av en 2-splitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grishnackh Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 En Øvre/Nedre eller Dytt/Dra fungerer jo(y) På noen av disse kan det være lurt å rotere Mark og Bøy fra uke til uke hvis du kommer til å kjøre disse SRosenborg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.