Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mann 33 år, trent til og fra i en del år men seriøs trening med fokus på riktig teknikk og baseøvelser i ca halvt år. Målet er å bli sterkere. Kjører starting strength med god fremang, med unntak av benkpress. Grunnen til det er nok at jeg pga tidligere mye fokus på overkropp er forholdsvis sterkere i benk enn bøy og mark.

Har prøvd å nullstille benkpress flere ganger men kommer ikke forbi platå til tross for mindre økninger av gangen.

Har noen forslag om hvordan jeg skal legge opp trening for benkpress som passer inn i templat til starting strength? Evt. annen triks som kan være lurt å prøve? Har ikke lyst å bytte program så lenge jeg ikke stagnerer på knebøy og markløft.

Ser frem til gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21658-benkpress-som-ikke-%C3%B8ker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye løfter du i benken? Hvordan er teknikken din?

Du kan jo prøve å kjøre benkpress med 3x3 en periode og se om det hjelper. Evt kan du kjøre et mer avansert templat på benken, men fortsette progresjon hver økt på bøy og mark.

Takk for tips. Platå på 97,5 kg. Lurer på om skal kjøre madcow variant på benk, da blir det ikke to benkøkter per uke men kjører annenhver gang. 3 x 3 er kanskje heller ikke så dum.

Teknikken er for øvrig ikke perfekt men vil påstå at den er over gjennomsnittet :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...