melis1988 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg er avhengig av å ha noe enkelt tilgjengelig som jeg kan putte i munnen før lunsj og før middag mens jeg er på jobb. Pleier å ha med meg en frukt eller bær, men når jeg ikke har det tyr jeg ofte til rugsprø. Jeg synes likevel det blir litt mange karbohydrater å hente i disse (selv om jeg bare spiser fire iløpet av en dag) siden jeg foretrekker å spise carbsa mine til middag. Er det noen som har gode oppskrifter på knekkebrød jeg kan lage hjemme med lite karbohydrater? Og som likevel er SPRØ? Kyss klapp og klem (og en dask på rumpa) til alle som bidrar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Really? Ingen..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondejenta Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Eg hadde ei knallgod oppskrift på knekkebrød (veit ikkje karbo innhaldet), men den er borte vekk:cry: Du får søke litt på nett, veit det ligg mange oppskrifter ute. Og rop ut om du finn ei god ei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaEriksen Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Oppskriften jeg pleier å bruke: 2 dl linfrø 2 dl sesamfrø 2 dl solsikkekjerner 2 dl kruskakli 1 dl gresskarkjerner 2 dl havregryn 1 dl rugmel 5-6 dl vann litt salt. Blir masse knekkebrød av det, og det er kjempegodt! Kan kutte ut havregryn og rugmel og ha oppi litt fiberhusk, men de blir på langt nær like sprø melis1988 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Skal testes! Takk IdaEriksen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 En veldig enkel og god oppskrift: 3 dl havregryn 4 dl sammalt hvete, type grov 2-3 dl solsikkekjerner 2 dl linfrø 1 dl grovrug 7 dl vann + 1/2 dl olje 1 ts salt, kan droppes Kjevle deigen utover tre bakeplater på matpapir. Kan være veldig greit å legge matpapir over kjevla også, jeg foretrekker faktisk å "dra" deigen ut med hendene i stedet for å kjevle den jevn. Skjær knekkebrødet i ønskelige ruter, ikke skjær helt igjennom før de er stekt, da vil de bøye seg. Kan lage noen striper slik at du vet hvor du skal knekke de etterpå. Varmluftsovn på 150-160 grader i 40-50 min eller til knekkebrødene blir sprø når du knekker de. Husk å slipp ut damp etter 10 min, denne prosessen burde gjentas så knekkebrødene ikke blir mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Synes at karbo-innholdet ser litt høyt ut med så mye mel? Har du makroene på oppskriften din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Synes at karbo-innholdet ser litt høyt ut med så mye mel? Har du makroene på oppskriften din? Hmm meget mulig, men jeg synes den oppskriften er knall ihvertfall! Jeg ligger så lavt på karbo uansett, så for meg er det ikke noe problem. Nei, dessverre ikke =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis1988 Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Vel, jeg er ute etter lavkarbooppskrifter.. Men takk likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRosenborg Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Vel, jeg er ute etter lavkarbooppskrifter.. Men takk likevel Ah, okei. My mistake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.