Gå til innhold

Stølhet og styrketrening


Thiasthias

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil aller først bare si tusen takk til alle som poster og er hjelpsomme her. Jeg kom i gang med treningen min nå for ca tre uker siden, og har fått masse svar og hjelp fra siden for å starte! :)

Men jeg lurer fortsatt på en ting - stølhet. Her føler jeg at alle har et forskjellig svar, og sliter litt med å finne ut av hva som stemmer. Først; kan det være skadelig å trene når man er støl? Noen sier at man bare skal peise på, noen sier at man skal vente til man ikke er støl/evt. trene andre muskelgrupper, noen sier man kan trene forsiktig der man er støl og noen sier ikke tren i det hele tatt.

En ting til; er det vanlig at man blir mindre støl etter hvert som man kommer inn i en treningsrutine? Jeg føler jeg ble helt vanvittig støl de første to ukene, men nå i det siste blir jeg så vidt støl. Vil det si at jeg ikke pusher hardt nok, eller er dette vanlig?

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren gjerne når du er støl men varm opp godt først. Oppvarming bør man uansett ta seg tid til.

Ja, man blir mindre støl når kroppen blir vant til en belastning. Første trening etter et lengre opphold medfører albuer og knær som ikke kan rettes ut, de neste par treningene får mindre vonde følger, og etterhvert blir du overhodet ikke støl..

..inntil du innfører en ny øvelse eller en ny vri på en eksisterende øvelse, og moroa er tilbake et par treninger. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...