Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hovedforskjellen er jo egentlig kun det at brun ris har flere næringsstoffer da dette er hvit ris med skallet i behold. Fullkornsris metter bedre enn vanlig hvit ris og du vil kunne spise mindre av dette for å bli mett - men så smaker jo hvit ris mye bedre - så det kommer vel ann på hvordan resten av kostholdet ser ut hva som er best:)

Fortsetter under...

Hovedforskjellen er jo egentlig kun det at brun ris har flere næringsstoffer da dette er hvit ris med skallet i behold. Fullkornsris metter bedre enn vanlig hvit ris og du vil kunne spise mindre av dette for å bli mett - men så smaker jo hvit ris mye bedre - så det kommer vel ann på hvordan resten av kostholdet ser ut hva som er best:)

Ja, sant det :) Spiser ikke store mengden ris uansett - ligger på ca 40 g ris på en måltid uavhengig om det er fullkorn eller hvit. Tipper fullkornsris ikke er fullt så smakfullt i CC som hvit ris...:)

Neida, jeg synes ikke du er en idiot. Du reflekterer jo over det du gjør, og det er mer enn det mange andre gjør. Men jeg er enig i det mange andre sier, ikke gjør dette til en stor sak. Jeg selv spiser lavkarbo, og siden kona mi er ekspert, har jeg stadig spurt henne om DET og DET er "lov" på lavkarbo. Svaret hennes er da at ALT er "lov" på lavkarbo - den finnes ingen "nei" så lenge det fungerer for deg på en bra måte. Jeg spiser iblant ris fordi det er godt, og fordi det er en jækla bra måte å få i seg energi på. 2 hekto ris blandet opp med en hel svær haug med smør = nok kcal:cool:

Enig med konen din på dette!:) En liten kcal-bombe det ja, hehe :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...