Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år, som ganske nettopp har begynt å trene styrke ofte. Tidligere trent fotball og har aldri tenkt så mye over kroppen min egentlig. Men hadde lyst til å ta noen bilder av kroppen min for å så ta nye om et par måneder for å se forskjell og da merket jeg at skuldrene mine var veldig brede i forhold til resten av kroppen min, dette er ikke noe som synes forfra.

Så jeg lurer på om det er noen øvelser jeg burde unngå for å gjøre ryggen/skuldrene enda bredere?

Og kanskje det er noe jeg kan gjøre for å gjøre ryggen mindre. I tillegg har jeg litt svai i ryggen, innover i bunn av ryggen og så vidt litt utoversvai øverst, kanskje dette kan ha noe si? og hvordan kan jeg rette opp ryggen min?

Bare spørr hvis dere trenger mere informasjon :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21343-bred-over-skuldreneryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har også en svai slik du skriver i ryggen, det er ingen ting man kan gjøre noe med, men det skaper heller ingen problemer om du er redd for det.

For å bli bredere over skuldrene så er kanskje det mest effektive og trene flerleddsøvelser, som : Benkpress, skulderpress,dips, pullups/nedtrekk, roing og markløft. Dette er øvelser som involverer alle musklene i overkroppen og vil garantert gjøre det bredere over skuldrene og ryggen.

Hei, jeg har også en svai slik du skriver i ryggen, det er ingen ting man kan gjøre noe med, men det skaper heller ingen problemer om du er redd for det.

For å bli bredere over skuldrene så er kanskje det mest effektive og trene flerleddsøvelser, som : Benkpress, skulderpress,dips, pullups/nedtrekk, roing og markløft. Dette er øvelser som involverer alle musklene i overkroppen og vil garantert gjøre det bredere over skuldrene og ryggen.

Tror du har lest feil her (n)

Takk for svar :)

vil jo helst ikke bli så mye bredere rundt midjen heller, men prøvde å rette meg veldig opp i kroppen, og det hjalp faktisk.har veldig dårlig holdning til vanlig, siden jeg har litt skeiv ryggrad, så får prøve å rette opp det først tror jeg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...