Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år, er undervektig og sliter veldig med å legge på meg. Jeg veier 45 kg, er 163 cm høy og har derfor en altfor lav BMI (16,9). Jeg skal begynne på treningsstudio nå, og forhåpentligvis klare å legge på meg litt muskler ved å gjøre drastiske endringer i mat- og treningsmønster. Det jeg lurer på er hvor ofte jeg burde trene i starten, og om jeg burde holde meg HELT unna kardio når målet er vektoppgang eller om jeg burde variere mellom det og styrke?

Jeg får trolig vite litt om dette ved veiledning på treningssenteret, men jeg er nyskjerrig NÅ :giggle:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21317-undervekt-null-kardio/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bør holde deg unna noe særlig kondisjonstrening mtp på at dette brenner mye kcal, og det ønsker du ikke hvis du sliter med lav vekt! du kan heller begynne med korte intervalløkter for eksepmel når du har kommet deg inn under normalvekt :) ikke presse kroppen din for hardt når den ikke har mye å gå på enda!

Hadde samme bmi som deg da jeg begynnte ( opp til 24 bmi på 6 månder ) :whistle: Selv har jeg ingenting til overs for vanlig kardio da dette rett og slett tar for lang tid. Finn noe du liker, styrke, kardio, klatre i ribbeveggen :rolleyes: Spis mye bra mat så går du opp i vekt. (y)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...