Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har nå i de siste 3månedene ligget på 1000-1200kcal om dagen. OG JA, jeg vet det er lite så dere trenger ikke si det. Jeg er 17år, 1.73 høy og veier 71-72kg.

Sieden Januar i år har jeg gått ned 7kg, og er veldig fornøyd. Men i det siste har vekta stått veldig stille og nå ligger jeg å vipper mellom alt fra 70kg til 72,5kg.... Målet er å gå ned til 67-68kg.

Jeg spiser etter periodisk faste prinsippet hvor jeg spiser tre måltider om dagen. Første måltid er 11.30, neste er mellom 17.00-18.00 og siste rundt 21.00/21.30. Spiser 2-3frukt til mellomåltider.

Jeg trener etter skoletid rundt kl 14.00 hver dag og tar alltid en proteinshake etterpå. På søndag trener jeg ofte rundt 10.00 (altså før første måltid) og da tar jeg BCAA og en frukt først. Lørdag har jeg fri.

Jeg har fokusert mye på cardio den siste tiden: intervall trening (gerilja og noen ganger 4X4), langkjøring, elipse, spinning osv. Jeg kjører en 3-splitt på styrka.

Hvor mange kcal skal jeg da ligge på om jeg skal fortsette ned i vekt? Høres 1500-1600 bra ut? Hadde vært veldig fint om noen kunne skrevet opp en kostholdplan eller noe lignende for å hjelpe meg på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21256-hjelp-vil-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde jeg faktisk økt kalorimengden gradvis (200-300 kalorier i uken) med rent kjøtt, avokado, nøtter, riskaker, poteter etc.

Etterhvert skal du i teorien begynne å gå ned i vekt, men jeg vil at du skal fortsette å øke på kaloriene helt til du slutter å gå ned i vekt/cm (til du finner vedlikeholdsbehovet ditt), så kan du begynne å kutte på kaloriene igjen.

Bare 100-200 kalorier av gangen til du merker at du går ned i vekt, og ikke kutt på kaloriene før du har sluttet å gå ned i vekt på det nivået du er.

Eksempel. Du øker kaloriene i et par uker til du er på 2500 kalorier, og har funnet vedlikeholdsbehovet ditt. Deretter må du kutte feks 200 kalorier før du begynner å gå ned i vekt igjen, og etter 3 uker stagnerer du, da kan du prøve å kutte 100 kalorier uken som kommer i tillegg til å øke aktiviteten eks. gå 1-2 turer.

Det har vært løsningen for meg, kanskje ikke for deg, men jeg tror uansett at du burde øke på kaloriene. På den måten er det også lettere å opprettholde den vekten du er fornøyd med.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21256-hjelp-vil-ned-i-vekt/#findComment-773115
Del på andre sider

Hei! :)

Siden du alt vet at du spiser for lite er vi godt på vei i riktig retning(y)

#1: Les denne Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening | MyRevolution

#2: Ikke bare les den - følg rådene!

#3: Når den indre stemmen din sier at dette strider mot alt som er logisk i hodet ditt. Drit i den og følg rådene!;)

#4: Ikke vei deg under denne prosessen!

Du har et spisevindu på 10 timer. Det er bra. Hold det mellom 10-12 timer. En fasteperiode på 14 timer eller mindre egner seg best for oss jenter:)

Kanskje du kan gi et eksempel på matinntaket ditt på en vanlig dag? Det er stor forskjell på å spise eksempelvis: 1500 kcal bestående av 20% proteiner kontra 1500 kcal bestående av 50% proteiner.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21256-hjelp-vil-ned-i-vekt/#findComment-773117
Del på andre sider

tusentakk for svar!!

her er et eksempel på en vanlig matdag (hverdag):

lunsj 11.30:

2 hardkokte egg

2 wasa sport + knekkebrød

2 skriver prior kylling pålegg

mellommåltid:

1 frukt ala banan, eple eller pære

trening en gang mellom 14.00 - 17.00

ettertreningsmåltid:

1 shake (whey 100% proteinpulver)

middag 18.00-19.00:

2stk prior kyllingfilet + litt kyllingkrydder,paprika krydder etc..

6-8 buketter brokkoli

2ss champignon skiver

0,5 paprika

mellommåltid:

1 frukt eller 125g bær

kvelds 21.00-21.30

1 skive ingers lavkarbobrød

1 skive prior kylling pålegg

dette gir meg rundt 140g proteiner, 70g karbohydrater og 21g fett

jeg er også veldig glad i taco, og da kan middagen bli byttet ut med:

200g karbonadedeig

0,5 pose tacokrydder

1-2speltlomper

ruccolasalat, paprika, agurk, mais og litt lett ost fra synnøve

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21256-hjelp-vil-ned-i-vekt/#findComment-773150
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...