Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg trenger litt hjelp for å bygge frem sprettrumpa og en sterkere og mer definert rygg ! føler jeg treffer god på beina men rumpa er vrang -.- Målet er å få frem rumpa og hamstringene mer. Hvordan burde beindagene mine se ut da?

Vil også få mer definert og sterkere rygg, jeg er overraskende sterkere i brystøvelser enn ryggøvelser. Trener med 22kg manualer på benkpress mens jeg tar bare 2-3 pull-ups og 42kg på nedtrekk. Sliter veldig med god kontakt under roøvelser.

Beindagene mine ser som oftes sånn ut

Knebøy: 2 oppvarmingsett

4 x8-12

strak markløft 2 oppvarmingsett

4x-12

split squat med manualer ( sliter veldig med å få kontakt med rumpa under denne)

3 x10

Sittende lår-curl

3x12

Vurderer å bytte ut split squat med glute bridge

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21233-jenta-vil-ha-sprettrumpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trener med 40kg i knebøy på ca 12 reps. jeg sliter med ordentlig kontakt med rumpa, eller jeg sliter mest med kontakt i høyre benet. venstre side får jeg alltid kontakt !

40 kg er ikke så mye. Du vil sannsynligvis ha mye igjen for (rumpemessig) å jobbe deg opp til f.eks 80x5 i bøy.

For å gjøre det anbefaler jeg Starting Strength. Hvis du ikke vil kjøre det, så kan du forstette som før men gå ned til 3x5 i knebøy og fokusere på å øke vektene der hver gang.

Annonse

okei! skal jobbe meg opp mot tyngre vekter ! men til tross for at jeg tøyer hoftene så føler jeg at jeg får bedre kontakt med hamstrings enn rumpa. jeg pleier å starte hver beinøkt med å tøye hoftene, også et par sett med stquat 2 stand og glute bridge med kroppsvekt, men enda kjenner jeg det mest i hamstrings

okei! skal jobbe meg opp mot tyngre vekter ! men til tross for at jeg tøyer hoftene så føler jeg at jeg får bedre kontakt med hamstrings enn rumpa. jeg pleier å starte hver beinøkt med å tøye hoftene, også et par sett med stquat 2 stand og glute bridge med kroppsvekt, men enda kjenner jeg det mest i hamstrings

Jeg føler ikke at "å kjenne det" er et veldig nyttig konsept her, men så trener jeg for styrke.

hm så musklene kan vokse enda man ikke har ordentlig kontakt ?

Ja. Bare fordi du ikke får "kontakt", betyr ikke det at du ikke blir sterkere.

Da antar jeg at du mener at "kontakt" betyr at man blir sliten/får pump i en muskel eller muskelgruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...