Gå til innhold

Ingen resultater?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 163cm og 47kg som har trent styrke i 10 uker nå. Jeg har gått opp 4kg til nå og planen er å gå opp et parr kilo til. Men på disse 10 ukene så har jeg ikke egentlig merket noe særlig fremmgang eller resultater. Jeg var ganske svak fra før, og jeg kan ikke si at vektene har økt så mye gjennom disse 10 ukene. Jeg merker heller ikke noe på kroppen. Jeg ønsker å stramme opp litt, men kroppen er som før, kanskje til og med ennå litt mer dvask enn før.

Jeg blir så frustrert og lurer på hva jeg gjør feil? Akkurat nå trener jeg styrke 2 ganger i uka og cardio 2-3 ganger(ønsker bedre kondis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

quote="GreenTea, post: 774933, member: 24316"]Hei, jeg er en jente på 163cm og 47kg som har trent styrke i 10 uker nå. Jeg har gått opp 4kg til nå og planen er å gå opp et parr kilo til. Men på disse 10 ukene så har jeg ikke egentlig merket noe særlig fremmgang eller resultater. Jeg var ganske svak fra før, og jeg kan ikke si at vektene har økt så mye gjennom disse 10 ukene. Jeg merker heller ikke noe på kroppen. Jeg ønsker å stramme opp litt, men kroppen er som før, kanskje til og med ennå litt mer dvask enn før.

Jeg blir så frustrert og lurer på hva jeg gjør feil? Akkurat nå trener jeg styrke 2 ganger i uka og cardio 2-3 ganger(ønsker bedre kondis).

Hei og gratulerer med å være i gang :-)

Først og fremst. Hvor mye mat spiser du, og da spesielt av proteiner? kommer proteinene fra animalske kilder?

Dernest kan du si noe om styrketreningen din. Hvilke øvelser Gjør du? Hvor tungt løfter du? (i forhold til din 1rm) når spiser du i forhold til trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke noe spessielt program, men det går for det meste i de samme øvelsene som kan bli utført på treningsstudioet. Vet ikke hva 1rm er, men kan lime inn forige treningsøkt. Fant ut da at grunnen til at jeg klarer så mye i beinpress er fordi jeg har beina så høyt oppe, så 110kg er nok ikke helt korrekt.

Beinpress

10x110kg

14x110kg

10x120kg

8x120kg

Leg extentions

10x30kg

10x30kg

10x30kg

Nedtrekk

12x20kg

10x20kg

7x20kg

Upper back

9x20kg

8x25kg

10x20kg

Pulley

8x20kg

9x15kg

8x15kg

Knebøy

15x3,75kg

13x3,75kg

10x3,75kg

Skulderpress

8x15kg

5x15kg

Ab crunch

15x7

12x7

20x7

Seated row

10x7

8x7

5x7

Ikke mye å skryte av, og har ikke økt vektene mye heller. Når jeg spiser kommer litt ann på, den ene dagen går det en god stund mellom lunsj pg trening, mens den andre dagen er det ikke så altfor lenge mellom middag og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser du? Og hva?

Jeg begynte på noen av de samme vektene som du gjorde når jeg begynte å trene, altså, jeg var veldig svak (spesielt overkroppen), men har fått MASSE fremgang etter jeg la meg på ca 2000 kcal om dagen (jeg veier 48 kg og er lavere enn deg da, mulig du kanskje bør spise enda mer siden du er så høy?) - før jeg begynte å spise ordentlig gikk fremgangen utroooolig treigt. Har kanskje økt mer den siste mnd enn på de 6-7 andre mnd jeg har trent.

Ellers må jeg bare si at du må ha tålmodighet. Ting tar tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at du spiser for lite. Bare en magefølelse så det kan være bom. Du kan ikke gå opp i vekt på for lite mat, og musklene vil ikke vokse før du spiser flere kalorier enn du bruker gjennom dagen.

Du bør spise minst 100 g protein pr dag. Dvs 4-500 g kjøtt/fisk. Desuten bør du ha ett måltid ganske snart ettersom styrketreningen. Helst med både proteiner og karbohydrater.

Treningsopplegget ditt ser noe omfattende ut for deg som er nybegynner.

Beinpress-leg extensions-knebøy i samme økt- nei.

Nedtrekk-upper back (hva nå det er)-seated row i samme økt- nei.

Her er noen artikler her på forumet om greie nybegynner program. Bruk noen dag på å lese om disse, og velg deg en som er ... deg, og hold deg til det. Hold deg til det, og følg det. Så justerer du fremgangen på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...