Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort en del endringer i treningen min, ikke nødvendigvis positive, men "nødvendige" og ønsker gjerne tips om forbedring. Dog har jeg ikke mulighet til p gjøre drastiske endringer.. Here it goes:

Trener ca 4 ganger i uka. Da helgen gjerne brukes til sprell skiftet jeg fra starting strength til en 2-split. Føler jeg har bygget opp en grei styrke i kroppen gjevt over. Kjører disse øktene to ganger i uka (prøver!). 5 repetisjoner pr sett, har lagt med hva jeg løfter pr dags dato

Knebøy 30 40 50 60 60 60

Strakmark 30 40 50 57 59 59

Stående foroverbøyd ro 30 40 40 40

Nedtrekk 25 30 35 35 35

Benk 20 30 38 40 40 40

Skulderpress 20 25 27 29 29 29

Skråbenk smal 8 reps 20 25 27 29

Har jeg for få øvelser per økt?? Jeg prøver ha med kortintervaller 2-3 ganger i uken i tillegg! Starting strength var jeg veldig fornøyd med, men knebøy tre ganger i uken blir litt mye da det primert er man-tors som er aktuelt å trene. Har heg mulighet blir det en ekstea økt i helger med litt mage og en av øktene over! Ellers er mage etter øktene over. Kjører da litt beinhev, rollout.

Jeg føler jeg har med de viktigste øvelsene (-chins og markløft kommer om noen måneder skal ha gjennomgang med pt først)... Men at det er litt lite? Med intervallene blir det fort 1,5 t på senteret da jeg kjører 5-6 sett og ca 10 min dynamisk oppvarmin..

Spiser sunt i hverdagene (kylling, 500g grønt, laks, egg osv) og ligger på 1800 ca! Gått opp et par kilo i det siste (periode uten trening og dårlig kosthold) som jeg vil ned. Derfor underskuddet. Og blir gjerne mer i helgene, ikke aktuelt endre på desverre. Skal egentlig ha ca 2300 tror jeg :)

Vekt: 67 (tidligere 64)

Høyde: 169

Alder: 23

Alle tilbakemeldinger og tips fra folk som har litt peiling taes godt imot

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21059-trening-og-kosthold-fullkropp2-split/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mål er : bli sterrrkkk!

Gå ned et par kilo først (tilbake der jeg var for 1,5 mnd siden, burde gå greit?) så øke muskelmasse og senke fett%.

Vil 1800-2000 være et fint sted å ligge? Dagene med alkohol (1-2 i uka) legger jeg meg på ca 1500 og masse proteiner og grønnsaker. Blir jo vel over medregnet alhoholen, gjerne 3000 eller mer...

Ellers har jeg veldig lite aktiv hvertdag. Mye skole+stranda

Om dere har dips/chins maskin med motvekt (gjerne samme maskin), så ville jeg kanskje lagt inn dips på 2'dagen når du har bryst. Da dette er en utrolig god øvelse både for bryst og triceps :-) En perfekt avslutning på en dag som ellers ser bra ut. Er bra med benk, skrå og skuldre, ligner mye på min dag :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...