Gå til innhold

a123

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. 5x5 på alle baseøvelser. Med 1-2 oppvarmingssett. 42,5 kg i benk, 25-27 kg i skulderpress for å nevne noe, hehe
  2. Trener splitt, med ben og bryst + skulder og rygg. Spørsmålet mitt er om skuldrene får kjørt seg for mye? De blir jo trent tungt i benkpressen også? Typisk uke: Mandag: intervaller Tirsdag: Benkpress + ben Onsdag: Skulderpress, stående ro ++ Torsdag: Benkpress, Ben Fredag: intervaller, mage Lørdag: Skulderpress, stående ro ++
  3. Som tittelen sier, vil dette bli et problem? Jeg vet ca 10 t anbefales, men til høsten slutter jeg 14 nesten hver dag og da passer det utmerket å ha dagens første måltid etter dette (framfor midt under forelesninger). Er dette ugunstig eller ok så lenge jeg passer på få i meg nok? Jeg tenker da M1 kl 15 M2 kl 18-19 M3 kl 22-23
  4. Ja.. Unødvendig? Og det at jeg føler jeg har så få øvelser.. Litt lite med bare 2 øvelser på en økt.. Evt bytte over nedtrekk til økt 2 kanskje?
  5. Og (hehe) kan legge til jeg har trent styrke 1 år, starting strength i litt under ett, og litt rot og tull før det
  6. Mål er : bli sterrrkkk! Gå ned et par kilo først (tilbake der jeg var for 1,5 mnd siden, burde gå greit?) så øke muskelmasse og senke fett%. Vil 1800-2000 være et fint sted å ligge? Dagene med alkohol (1-2 i uka) legger jeg meg på ca 1500 og masse proteiner og grønnsaker. Blir jo vel over medregnet alhoholen, gjerne 3000 eller mer... Ellers har jeg veldig lite aktiv hvertdag. Mye skole+stranda
  7. Jeg har gjort en del endringer i treningen min, ikke nødvendigvis positive, men "nødvendige" og ønsker gjerne tips om forbedring. Dog har jeg ikke mulighet til p gjøre drastiske endringer.. Here it goes: Trener ca 4 ganger i uka. Da helgen gjerne brukes til sprell skiftet jeg fra starting strength til en 2-split. Føler jeg har bygget opp en grei styrke i kroppen gjevt over. Kjører disse øktene to ganger i uka (prøver!). 5 repetisjoner pr sett, har lagt med hva jeg løfter pr dags dato Knebøy 30 40 50 60 60 60 Strakmark 30 40 50 57 59 59 Stående foroverbøyd ro 30 40 40 40 Nedtrekk 25 30
  8. a123

    5x5

    Jeg bruker dette treningsprogrmmet: 5x5 - For styrke og muskelmasse - Fitnessbloggen (5x5), men har et spørsmål. Når det står "dag 1", "dag 2" og "dag 3" hvor 1 og 3 er like, skal jeg variere og bytte neste uke så det er den andre økten som blir dobbel?
  9. a123

    Frontbøy

    Hvordan er det best å holde stangen når man skal ta frontbøy? Er det noen ulemper ved å holde stangen slik: Magemuskler sa du? Say Hello to Frontsquats (Silje Mariela - BodyWork) Altså "i albuene". For jeg føler jeg har mye bedre kontroll og balanse slik enn ved å ha stanga i brysthøyde.
  10. a123

    Knebøy i smith

    ..om det er smith-maskin det heter? Sånn maskin som holder på plass stangen på sidene hvertfall! Og her kommer spørsmålet: Hvordan er dette i forhold til knebøy uten smith-maskin.. Vil det være store forskjeller i styrke, og vil man få mye mindre utbytte at å trene i smith-maskinen? Jeg har til nå bare trent i smith, og øker raskt og jevt i styrke (nybegynner). Men burde jeg gå over til frittstående knebøy heller? Om dette er mye bedre? Føler jeg får til teknikken mye bedre i smith.. men nå er det en stund siden jeg prøvde frie knebøy, så har kanskje forbedret teknikken uansett ved å kjø
  11. nano: det er det jeg gjør nå! Funker greit, men noen ganger begynner jeg med/trener jeg bare benpress, og da klarer jeg mye mer. Men da fortsetter jeg slik. Så får jeg heller bare begynne med benpressen en sjelden gang for å se hvor mye jeg klarer Var aldri et alternativ å bytte bort knebøyen! Ville bare finne en løsning så kan kjøre benpress også! Takk for svar
  12. Jeg har noen spørsmål.. Når jeg trener ben trener jeg gjerne ; knebøy, markløft og leg extension(?maskin hvor du sitter og retter ut bena, haha?) Men jeg utrolig glad i benpress, føler jeg får det til bra og digger øvelsen. MEN så er spørsmålet.. burde jeg trene benpress og knebøy i samme økt, eller er de for like? Jeg klarer jo aldri like bra på "nr 2" når jeg tar med begge. Kan jeg evt trene ben en dag, og dagen etter trene overkropp og f eks ta med benpressen der? Eller er det for kort pause.. hm Og hva med utfall? liker utfall også, pluss at jeg er mye sterkere i ett ben så føler jeg
  13. a123

    Ukas tilbud

    9 kr for skyr? hurra! 400 g karbonadedeig 35 kr - coop prix 2 kg kyllingfilet (X-tra) 139 kr - coop prix 400 g laksefilet 29 kr - bunnpris. (Kun mandager) 400 g kyllingkjøttdeig 17 kr - prix og rimi Dette er jo priser i sentrum da, og de varirer gjerne litt fra butikk til butikk. med dette er runden jeg tar hver mandag, hihi! Og var 40% på grønnsaker på ica denne uken, mulig det er ferdig i dag, men verdt å nevne just in case Hilsen student
  14. a123

    Spise for lite?

    vektklubb sier at med tanke på høyde, vekt og alder er inntaket mitt 2009 kcal daglig (men de vet jo ikke at jeg nylig har gått ned litt, vet ikke om det har noe å si?). Men det syntes jeg hørtes grusomt høyt ut
  15. a123

    Spise for lite?

    Tusen takk for svar! Men hvis jeg legger meg på rundt 1500 daglig da, er det for lite med tanke på styrketreningen? og burde jeg spise mer på treningsdager da evt? 1500 er jo nesten 500 mer enn det jeg er vant med på en gjennomsnittlig hverdag.. Er veldig flink til å spise mye proteiner (kylling, kalkun, skyr, shake osv) så føler ikke fordelingen min er feil.. Men er bare så usikker på mengde kcal..
×
×
  • Opprett ny...