Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest susanne husebø
Ble tipset om at massasje en gang i uka kan være et bra supplement til styrketrening og diett, for å bli tightere i låra. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Dette kan jeg AVBekrefte :) Styrke trening og massasje er to vidt forskjellige ting :)

• 1 måned senere...

Massasje gir ikke strammere muskler, men dersom man er plaget med væskeopphopninger i vevet, så kan man få en "strammere form" ved å benytte seg av massasje som først og fremst går ut på å drenere bort overflødig væske og avfallstoffer.

Denne massasjetypen heter lymfedrenasje, og er også ofte benyttet som ett ledd i prosessen for å forminske cellulitter.

Mvh Marie L. Johansen Facebook gruppe: Massasje

Annonse

Jeg går hos en muskelterapeut 1 gang i uka, og et av problemene hun jobber med er min elendige sirkulasjon, særlig i lårene. Nå gjør jeg mange andre ting, som går på kosthold, supermat og trening, men jeg ser "logikken" i det som Marie L. Johansen skriver, spesielt på cellulitter og sånn. hvis man får opp sirkulasjonen vil vel giftstoffer, overflødig væske og sånt forvinne, og det vil da sikkert bli penenre og glattere? :)

Det vil jo i alle fall ikke skade!! Masasje vil jo øke sirkulasjonen i beina... Jeg vet at jeg i alle fall har hatt GOD nytte av å ta lymfedrenasje!!! MUCHO!! Har til tider så mye vann i beina at jeg hadde skildd rett inn med de over 80 :-P Ikke bare føles det bedre mtp restitusjon, men for å holde celulitter far away! ;) Test det du! Å kom gjerne med tilbakemelding på casen!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...