RaZaKz Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei Har da begynt å trene, spise sunt/diet og alt det der Går da for Styrketrening for Nybegynnere. Der står det bl.a at jeg må få i meg ca. 2g proteiner pr kilo, og minimum 800 g grønnsaker, frukt og bær pr dag. Tror jeg veier ca. 90 kg(har ikke vekt), det blir 180 g protein, om jeg da spiser kylling som er noe av det mest proteinrike(?) blir det over 700 gram kylling hver dag. Om jeg da skal variere litt må jeg spise ca 1 kg hvit fisk eller karbonadedeig bare for å dekke proteinbehovet? Om jeg da ender opp på 2-3 måltider til dagen som jeg pleier blir dette fort veldig mye mat. Ser for meg at det kan være vanskelig å opprettholde kaloriunderskudd. Studentens matbudsjett er heller ikke veldig samarbeidsvillig Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20866-f%C3%A5-i-seg-nok-protein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei Har da begynt å trene, spise sunt/diet og alt det der Går da for Styrketrening for Nybegynnere. Der står det bl.a at jeg må få i meg ca. 2g proteiner pr kilo, og minimum 800 g grønnsaker, frukt og bær pr dag. Tror jeg veier ca. 90 kg(har ikke vekt), det blir 180 g protein, om jeg da spiser kylling som er noe av det mest proteinrike(?) blir det over 700 gram kylling hver dag. Om jeg da skal variere litt må jeg spise ca 1 kg hvit fisk eller karbonadedeig bare for å dekke proteinbehovet? Om jeg da ender opp på 2-3 måltider til dagen som jeg pleier blir dette fort veldig mye mat. Ser for meg at det kan være vanskelig å opprettholde kaloriunderskudd. Studentens matbudsjett er heller ikke veldig samarbeidsvillig Nyere forskning viser at 2 gram proteiner per kilo kroppsvekt kan bli litt i overkant mye(jeg mener å ha lest at det ikke er påvist særlig effekt over 1.8 gram proteiner per kilo kroppsvekt). Men det betyr ikke at man ikke får noe effekt overhodet om man ikke får i seg 2 eller 1.8 gram/kilo kroppsvekt daglig, du vil fint fortsette å øke på 1-1.2-1.99gram proteiner per kroppsvekt også, er bare spørsmål om hva som kan gi maxxximalt med MAAAAD GAINZ under kliniske forsøk, og er jo ikke alltid disse lar seg overføre til virkeligheten,som din situasjon jo viser. Hva med å supplementere fisken og kyllingen med f.eks meieriprodukter? Det er ca 35 gram proteiner i en liter melk, og 120 gram proteiner i en kilo med havregryn(La gå, en kilo med havregryn er MYE havregryn:p) Bønner? Linser? Kikerter? EGG!? Er man student er som kjent lommeboka ikke den feteste, du kan jo evt prøve å gå til innkjøp av proteinpulver og bruke dette som et tilskudd hvis du i perioder ikke har råd til å fylle kjøleskapet/skuffene med nok goodies? Har du lest denne? Pristest av 38 proteinkilder fra matbutikken - Fitnessbloggen EDIT; Hva er egentlig spørsmålet ditt? Hva er målet ditt? Hvis du driver med styrketrening, antar jeg at du vil bli sterkere og bli hakket større, og da er det lite vits å ligge i kaloriunderskudd,da alt vil ta mye lengre tid og være mye tyngre enn det trenger å være. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20866-f%C3%A5-i-seg-nok-protein/#findComment-761175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wombat Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Nå skjønte jeg ikke helt hva du ville frem til, men når det gjelder meg begynte jeg nylig å sjekke kostholdet mitt og jeg spiser tydeligvis 160-200 g protein hver dag (trenger bare 98 g eller noe), så kanskje du skal prøve å regne det ut her: ShapeUp Club og se hvor mye du faktisk får i deg? Om det var det om du var usikker på? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20866-f%C3%A5-i-seg-nok-protein/#findComment-761176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Husk at du får i deg protein fra all mat du spiser, ikke bare fra de anerkjente proteinkildene. Og alt teller med. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20866-f%C3%A5-i-seg-nok-protein/#findComment-761405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.