Gå til innhold

BCAA i stedet for proteinshake etter trening?


Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvordan BCAA er ment å bruke og hva som er best, men jeg lurte på om det var mulighet å "bytte" ut proteinshaken etter trening med BCAA f.eks?

Jeg er laktoseintolerant og er nå begynt å reagere på whey som jeg har brukt en stund, har nok reagert hele tiden men er blitt verre nå. Vet jeg kan bytte proteinpulver med synes det er så vanskelig, Er også litt tid fra lunsj til trening, trener alltid etter skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe problem. Både proteinpulver og BCAA inneholder isoleucine, leucine og valin. Hvorav leucine er den viktigste mtp proteinsyntese. Glutamine kan også nevnes, da denne aminosyren også er viktig for fullstendig aktivering av mTOR ( viktig for proteinsyntesen ) og metabolismen av isoleucine, leucine og valin. Noen typer BCAA inneholder også glutamine. En proteinshake inneholder de fleste aminosyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke noe problem. Både proteinpulver og BCAA inneholder isoleucine, leucine og valin. Hvorav leucine er den viktigste mtp proteinsyntese. Glutamine kan også nevnes, da denne aminosyren også er viktig for fullstendig aktivering av mTOR ( viktig for proteinsyntesen ) og metabolismen av isoleucine, leucine og valin. Noen typer BCAA inneholder også glutamine. En proteinshake inneholder de fleste aminosyrene.

Hva er det som ikke er et problem? Å bytte ut proteinpulver med BCAA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En døgndose med BCAA består som regel av rundt 5 gram proteiner, mens en proteinshake inneholder rundt 30 gram, og kan inntas flere ganger om dagen.

Flott tips du kommer med her. (y)

Hva prøver du å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil kvantitativt være mer proteiner i en proteinshake enn en dose BCAA; Om noen av alternativene er nødvendig kommer an på hvordan du spiser ellers gjennom dagen, men BCAA i seg selv, for det bruksområdet det er ment for har ikke noe særlig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke åpenbart? Skal hun kutte ut 30-60 gram ekstra proteiner til fordel for BCAA's 5 gram?

Hun vil jo dekke proteinbehovet gjennom kostholdet da.. Geez. Noe som igjen betyr at hun EGENTLIG ikke vil trenge hverken BCAA og proteinshake. Men det var ikke spørsmålet i tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Får sikkert i meg nok proteiner gjennom kosten ja, men er vanskelig å få i seg proteiner innen 30 min etter trening ettersom jeg bruker 1 time hjem. Men finner vel en løsning på det.

Hvorfor må du få i deg proteiner innen 30min etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...