Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er helt ny her på forumet, så har derfor ikke så mye kunnskap. Derfor spør jeg helt enkelt: hva og hvor mye skal jeg spise for å bygge muskler? Hva er muskelmat? Hvor mange kcal osv?

Har også et spørsmål dere kan svare på! Hva er målet deres med treningen? :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20616-m%C3%A5lsetting-og-hjelp-til-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye? Nok til at du ligger i overskudd.

Hva? Forsåvidt hva som helst, det du har lyst på, så lenge du ligger i overskudd. Gjerne nok proteiner, rundt 2g per kg kroppsvekt.

Hvor mange kcal? Umulig å si uten å vite en ting om deg. Høyde, vekt, alder?

Hvor mye? Nok til at du ligger i overskudd.

Hva? Forsåvidt hva som helst, det du har lyst på, så lenge du ligger i overskudd. Gjerne nok proteiner, rundt 2g per kg kroppsvekt.

Hvor mange kcal? Umulig å si uten å vite en ting om deg. Høyde, vekt, alder?

Jeg er 19 år, 167 cm høy, vekt vet jeg ikke, men tipper rundt 50-52 kg.

Havregrøt til frokost!!!:)

Makrell i tomat, egg eller mager ost og skinke til lunsj på 3-4 knekkebrød f.eks..

og alt av frukt og grønt som du kan få i dg i alle måltidene egentlig.

Kyllingfileter finner du billig i 2kg poser o.l. På kiwi å prix f.eks. Se for deg en neve med ris :) fisk..karbonadedeig. Kalkun.

Kanskje gå til innkjøp av proteiner så du kan ta til frokost og til kvelds:) eller cottage cheese eller mager kesam .

Prøv å spise hver tredje time ca .....:)))

Parmesan og sitron er noe jeg har på alle middagene mine ;) tar det på til slutt, eeeelsker det :)) kjøper de sitronflaskene som står med teen .

Havregrøt til frokost!!!:)

Makrell i tomat, egg eller mager ost og skinke til lunsj på 3-4 knekkebrød f.eks..

og alt av frukt og grønt som du kan få i dg i alle måltidene egentlig.

Kyllingfileter finner du billig i 2kg poser o.l. På kiwi å prix f.eks. Se for deg en neve med ris :) fisk..karbonadedeig. Kalkun.

Kanskje gå til innkjøp av proteiner så du kan ta til frokost og til kvelds:) eller cottage cheese eller mager kesam .

Prøv å spise hver tredje time ca .....:)))

Parmesan og sitron er noe jeg har på alle middagene mine ;) tar det på til slutt, eeeelsker det :)) kjøper de sitronflaskene som står med teen .

Takk for gode tips! Har et proteinpulver...100% whey med jordbærsmak, tar dette rett etter trening :) Kan jeg ta det både etter trening OG kvelds kanskje? Eller blir det for mye?

Annonse

Ja du kan ta det som kvelds :) og til frokosten også. Sammen med havregrøten . Men ikke bry deg så mye om kalloriene , bare spis du :) med tanke på vekta og høyden din så tror jeg du kan spise ganske godt uten å bekymre deg egentlig :) får du i deg omega og vitaminer og mineraler ? Viktig når en trener mye :))

Ja du kan ta det som kvelds :) og til frokosten også. Sammen med havregrøten . Men ikke bry deg så mye om kalloriene , bare spis du :) med tanke på vekta og høyden din så tror jeg du kan spise ganske godt uten å bekymre deg egentlig :) får du i deg omega og vitaminer og mineraler ? Viktig når en trener mye :))

Ok :) Tar ingen faste kosttilskudd nei, men prøver å spise mye fisk til middag, og som pålegg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...