Francis89 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Hei, jeg er en gutt på 23 år som nylig har begynt å trene. Jeg trener ca 6 ganger i uken, men da variert trening. Trener primært på maskiner da jeg ikke er så glad i frivekter. Trener både overkropp og ben hver gang. En typisk treningsuke ser ut som dette, Mandag: Bootcamp 1t Tirsdag: Joggetur 30 min Onsdag: Treningsstudio: ca 1t Torsdag: Treningsstudio: ca 1t Fredag: Spinning 1t Lørdag: Treningsstudi ca 1t Søndag: Ofte surfing eller seiling Jeg er 180 høy og veier ca 68 kilo, så har ikke noe voldsomt behov for å gå ned i vekt, men har noe ekstra fett nederst på magen og på sidene, typ "lovehandles" dette vil jeg gjerne ha bort så er veldig intressert i å få tips om hvordan man kan gjøre det. Når det gjelder kosthold ser en dag omtrent slik ut, Frokost: Omelett med 2 eller 3 egg, melk, litt løk, paprika, vårløk og evt. litt kalkun skinke Lunsj: 2 brødskiver med kalkun pålegg, hjemmelaget guacamole og ruccula salat Middag: Kylling eller fisk med grønnsaker ofte bønner og brokoli, og fullkornspasta eller fullkorns ris Aftens: en skål med Activia 0%fett youghurt fersken smak med musli. Er usikker på om dette er ett "riktig" kosthold eller ikke så tar gjerne i mot tips her og ps. Hvis dette er postet feil sted beklages det! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20494-nybegynner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forsvarsdama5.0 Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Når du sier treningsstudio, hva mener du da? Spesifikke øvelser/muskelgrupper? Du er nok ganske tynn. Ville satset på å trene hard styrke, så vil "lovehandlesa" bli "borte". Spis mer Tren hardt. Hvil. Du BØR trene frivekter! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20494-nybegynner/#findComment-750771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Progresjon...! Bruk utelukkende frivekter. Velg et kvalitetssikret styrketreningsprogram. Drit i lovehandles og spis! Helst proteinrikt og i litt overskudd. Gi gass i 12 måneder og bruk 3 måneder på å strupe kcal inntaket forsiktig. Be the hunk of summer 2014. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20494-nybegynner/#findComment-750790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
torres Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Skrev et langt innlegg her, men retardbrowsern min bestemte seg for å refreshe så alt ble borte. Skriver kort oppsumering istedenfor: Du må enten bulke eller cutte nå, alt etter som hvor viktig det er for deg å få vekk det uønskede fettet. Om du bulker med moderat overskudd en god stund vil du se bedre ut uansett. Ang frivekter vs maskiner så kan du fint bruke maskiner, man kan bygge en veldig imponerende fysikk selv om man kun bruker maskiner. Med det sagt er det imo ufattelig kjedelig og umotiverende. Jeg syns folk er litt vel aggressive på å kreve at man gjøre baseøvelser. Om styrke ikke er din prioritet er det jo ingen must, og det er jo uten tvil en viss risiko involvert i løft som benk, knebøy og mark. Med det sagt! Om du vil bygge en imponerende fysikk må du holde på en stund - Jeg vet ikke hva langtidsmålene dine er, men uansett - At du er konsistent på å møte opp på trening over tid, at du legger inn arbeidet er alfa omega, og da er ikke det "å se bra ut" eller "være i form" en sterk nok motivasjon til å holde på. Man må få en motivasjon utover dette. For meg er den motivasjonen powerlifting. Jeg begynte med trening og diett kun fordi jeg ville slutte å være feit og stygg. Ettervært fikk jeg ganske spenstige mål ift utseende, og da innså jeg at jeg måtte bli mer motivert til å gjennomføre det. For meg ble det powerlifting, for andre kan det være athletic fitness eller bodybuilding. Jeg føler powerlifting er suverent fordi det er veldig enkle ting man forholder seg til, og man kan bygge en imponerende fysikk sålenge man ikke lar seg selv bli feit i prosessen. Powerlifting = frivekter, obviously - og jeg syns det er gøy å arbeide med å få opp disse 3 løftene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20494-nybegynner/#findComment-750802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.