Gå til innhold

Skal lage utendørs treningspark! Trenger tips og inspirasjon :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt med i en prosjektgruppe hvor målet er å lage Europas mest awesome utendørs treningspark!

Dette er heeeelt i starten av planleggingsfasen så jeg er åpen for alle ideer!

Jeg er ute etter:

- Ideer til apparater (Monkeybars, dipstativ osv..)

- Ideer til estetikk. Hvordan få parken til å se penest mulig ut? Lyssetting, forskjellige materialer, maling osv..

- Layout. Samlet på et område, eller spredt litt rundt? Eventuellt flere små "stasjoner"

Foreløpig er det ikkeno budsjett, så det er bare å komme med crazy ideer og forslag, så vi kan lage drømmeparken. Så får vi heller se hvor mye den kommer til å koste, og deretter prioritere :)

Kom gjerne med bilder og videosnutter.

Parken må så å si være vedlikeholdsfri, og det skal ikke være mulig å stjele noe, så ting bør sitte fast i bakken :)

Hvordan ser din drømmepark ut?

Fortsetter under...

Jeg bare lurer på en ting, hvis du virkelig har en reell plan om å lage Europas mest awesome utendørs treningspark, hva gjør egentlig prosjektgruppen du er i? Koker kaffe? Burde ikke folk i denne gruppen sitte på kompetanse innenfor de tre spørsmålene du spør?

Og hvordan skal man komme med tips om det estetiske/layout/apparater når man ikke vet hvor, eller hvordan terrenget ser ut? Hvor i landet? Er det tørt eller høljer det ned slik som i Bergen?

EDIT: Utendørs treningspark åpnet i Asker - Fitnessbloggen

UNIQA: Treningspark

Altså, Det handler vel egentlig bare om å tenke stort :) Om det blir den beste i Europa er jo å sikte veldig høyt, men det er jo også litt av poenget. Å ikke sette mentale sperrer på seg selv når man kommer opp med ideer :) Selvsagt må vi være realistiske ved et punkt, men dette er bare tidlig i planleggingsfasen.

Apparatene er vel det samme uansett hvor i landet man er?

Dette er på østlandet. Terrenget er så å si flatt med litt skog og vann rundt :)

Dips-stativ. Pullupstenger (gjerne med forskjellige grep). Ringer.

Jeg er nok litt for minimalistisk og økonomisk til å kunne inspirere hvis estetisk tilfredsstillelse fremfor funksjon er ønsket. Generelt vil jeg bare ha flere slike områder i Norge (Oslo).

Ville tatt kontakt med produsenter av utendørs lekestativer, regner med de kan skalere opp endel av produktene, slik som klatrevegg, armgang-stativ o.l. De har ihvertfall erfaring i å lage produkter som er beregnet for å stå utendørs. Høyt og lavt i Lardal kan sikkert gi deg noen tips også.

Annonse

Dips-stativ. Pullupstenger (gjerne med forskjellige grep). Ringer.

Jeg er nok litt for minimalistisk og økonomisk til å kunne inspirere hvis estetisk tilfredsstillelse fremfor funksjon er ønsket. Generelt vil jeg bare ha flere slike områder i Norge (Oslo).

Funksjon er selvsagt viktigst :) Men det skal se pent ut også. Bare noen tips til hvordan man kan spice opp en slik park :) Denne blir laget ca en times biltur utenfor Oslo.

• 2 uker senere...

Annonse

• 5 måneder senere...

Hei

du er inne på en veldig bra tanke! slike fitness parker er helt vanlig nedover i europa og de blir brukt av mennesker i alle aldre.

jeg driver et investerings firma i Østfold med direkte kontakter til produsenter i Tyrkia, jeg har tilgang til stort utvalg av produkter til envær pris klasse som kan falle i din interresse .

vennligst send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan sende deg produkt kataloger og priser.

Håper jeg hører fra deg og lykke til med prosjektet!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...