Gå til innhold

Mat mellom styrke og kardio?


Kristinesol

Anbefalte innlegg

Hei alle sprekinger!

Kan noen svare meg på om jeg burde spise riskakene, bananen og proteinshaken min etter styrketreningen, før kardio? Eller bør jeg vente til etter kardioen?

Er redd for at det går for lenge hvis jeg venter helt til slutt, vil jo ikke risikere å miste noe av massen, hehe :)

- Kristine (kristinesolhaug.blogg.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! .. har hørt at man bør spise/ drikke noe om man trener mer enn 1 time (og regner med det da er snakk om hard trening).. men vet ikke om dette bør taes i betraktning av hvor lenge før treningsøkten man spiste sist. Trener man type 1 time styrke og 1 time kondisjon etterpå, ville jeg ihvertfall gått for en proteinshake eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er styrke på bein du skal kjøre, så kan du eventuelt ta kardioen før styrketreningen. Noen føler seg mer "tømt" etter dette, men det er nok veldig individuelt. Når jeg kjører kardio før styrke føler jeg kroppen er mye mer klar for mere trening, ettersom jeg er blitt varm. Også det å ha mestret intervallene gir en mestringsfølelse som kan overføres til styrketreningen :) Hvis du kjører kardio først, og styrke etterpå får du hvertfall spist med en gang etter styrketreningen og "risikerer" ingen muskelmasse!

Der sier du noe lurt! Er ofte sånn at jeg har mer energi etter intervallene, så forutenom beindagen kan jeg jo ta det før styrken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...