Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg er litt lei vektnedgang nå, og bare er 3 kilo unna målet mitt (hurra!) har jeg lyst til å ligge på vedlikehold en uke. Det vil ikke ha negativ effekt på videre vektnedgang det? Isåfall er det litt uaktuelt. Tenker å ligge på 2000 kalorier i 5, 6 dager.

Jeg vil vel ikke legge på meg noe annet enn vann?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20446-spise-p%C3%A5-vedlikehold-en-uke-dumt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom jeg er litt lei vektnedgang nå, og bare er 3 kilo unna målet mitt (hurra!) har jeg lyst til å ligge på vedlikehold en uke. Det vil ikke ha negativ effekt på videre vektnedgang det? Isåfall er det litt uaktuelt. Tenker å ligge på 2000 kalorier i 5, 6 dager.

Jeg vil vel ikke legge på meg noe annet enn vann?

Er lurt å ha en diettpause etter flere uker på diett så det synes jeg bare du skal gjøre. Treffer du vedlikeholdskaloriene korrekt så vil det kun være vannvekt du går opp. Skulle du så bomme med 100 kalorier, ja så er det kun 0,1 kg fett du kan legge på deg av de kaloriene på en uke ;)

Det tror jeg tvert om kun vil ha positiv effekt på videre vekt nedgang.Min erfaring tilsier at for mest effektiv vektnedgang så må man periodisere, og ha for eksempel 1 fri-uke i måneden, eller en fri-dag i uken, alt ettersom.

Jeg stagnerte skikkelig, og tok hele 6 uker fri, med fokus på muskelvekst og overskudd, nå ligger jeg i underskudd igjen, spiser hva jeg vil en dag i uka, og kiloene formidabelt renner av.

Du må godta å gå litt opp, noe vil være vann, noe vil være mage og tarminnhold.

Annonse

Blir å gjøre akkurat det samme som deg nå.

Har ligget i januar og februar på 1800kcal dagen, mars-april på 2000-2200 i snitt.

Neste uke skal jeg legge meg på 2400, og i mai (iallefall 2-3 uker), så skal jeg legge meg på ca 2500-2600 (som visstnok er vedlikehold)

Har ligget på 88kilo i 2-3 uker nå, og går ikke ned et gram mer.. Kroppen nekter plent å gi fra seg mer :p

Satser på at det hjelper for deg! Kjedelig når det står bom stille... Jeg spiste både sjokolade og salt sild igår, og havnet på vedlikehold. Idag blir det å dra ut, men har hatt tidenes treningsøkt, så satser på at det ikke blir for mye skade. Tror jeg bare tar frem til onsdag på vedlikehold, så legger jeg meg på sånn 1600 om dagen. Da har jeg fått kost meg litt, og samtidig merker jeg at det nesten ikke er verdt det :p Er så klar for å miste de siste 3 kiloene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...