Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1. På 153 høy og 59kg. Med 9 harde økter i uken og 3 lett jogg, itillegg til daglig tur md hunden. Hvor mye kcal bør jeg få i meg pr dag? Å redusere fettprosenten er hovedprioriteten min.

2. Hvordan inndeling iht fett- karbohydrater - og proteiner bør jeg ha?

3. Er veldig glad i å ta mg 2 speltlomper med litt sjokoladephiladelfia (ca 20g) til kveldsen eller til "dessert". I hodrt mitt ødelegger dette ekstremt mye for nedgangen.. men gjør det det? Sålenge jeg holder meg innenfor kcal grensen min iløpet av en dag?

Sikkert stilt en million ganger før, men håper noen med peiling tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20426-noen-raske-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvorfor har du så mange økter i uken?

2. 2g protein/kg og 1g fett/kg er en fin inndeling, så kan du fylle på med karbohydrater.

3. Nei, det ødelegger ikke om du fortsatt ligger i underskudd.

1. Fordi jeg trives med det :) Liker å starte morningen med en liten økt og har ikke ro i rumpa til å sitte i ro etter jobb.

Harde og harde økter.. Det er 3 korte intervaller om morningen de dagene jeg driver med styrketrening og 3 dager i uken, når det ikke er styrke- eller intervalldag, der jeg tar en crossfit økt på alt fra 7 til 25 min.

Skal nevnes at fettprosenten skal ned.

1. Fordi jeg trives med det :) Liker å starte morningen med en liten økt og har ikke ro i rumpa til å sitte i ro etter jobb.

Harde og harde økter.. Det er 3 korte intervaller om morningen de dagene jeg driver med styrketrening og 3 dager i uken, når det ikke er styrke- eller intervalldag, der jeg tar en crossfit økt på alt fra 7 til 25 min.

Skal nevnes at fettprosenten skal ned.

Hva har kaloriinntaket ditt vært til nå?

Hva har kaloriinntaket ditt vært til nå?

For lavt. Har tullet rundt med alt fra 1200-1500. Det går helt greit, men resultatene kommer veeeldig sakte. Siden Nov-12 harjeg rikket meg et par cm her og der. Noe som er litt av grunnen til økt cardio mengde..

Har fått tips om at 2000kcal er et minimum, men skal innrømme at jg er livredd for å spise for mye og ligge på meg igjen..

For lavt. Har tullet rundt med alt fra 1200-1500. Det går helt greit, men resultatene kommer veeeldig sakte. Siden Nov-12 harjeg rikket meg et par cm her og der. Noe som er litt av grunnen til økt cardio mengde..

Har fått tips om at 2000kcal er et minimum, men skal innrømme at jg er livredd for å spise for mye og ligge på meg igjen..

Med ditt aktivitetsnivå så er 1200-1500 ALT for lite. Om du fortsetter å ligge så lavt så vil det gå utover helsen din. Du ligger under BMR. BMR er det du trenger av kalorier om du ligger i koma for at de livsviktige organene i kroppen skal fungere.

2000 kcal er virkelig minimum, du vil vel ha en sunn og "trygg" vektnedgang? Og vekten din er forsåvidt fin, så du trenger ikke ta av deg så mange kilo.

Annonse

vet du ca. fett% din? og hvor gammel er: du?

Med så mange treningstimer i uken så ligger nok forbruket ditt på ca 2500 pr dag kanskje, så 2000kcal om dagen som sondre foreslår virker ikke så dumt.

Ellers kan du jo se her, jeg bruker denne for å beregne ca hvor stort forbruk jeg har:

IF Calculator

Ellers er denne tl:dr artikkelen utrolig bra, og svarer også på de spørsmålene du ikke visste at du hadde:

Mat og kalorier – hvor mye trenger du? | MyRevolution

good luck.

shredded4summer2013<3bitches

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...