Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ser faktisk ganske så bra ut helt til du skal låse ut. Da svaier du veldig mye og det er ikke særlig gunstig i lengden. Ha spennet i magen HELE veien, samtidig som du tenker at du skal skvise rumpa så hardt at du presser hofta igjennom stangen. Da vil det være umulig for deg å svaie. Det er ikke sikkert dette er grunnen til dine plager, men det vil være et steg i riktig retning videre uansett.

Det ser faktisk ganske så bra ut helt til du skal låse ut. Da svaier du veldig mye og det er ikke særlig gunstig i lengden. Ha spennet i magen HELE veien, samtidig som du tenker at du skal skvise rumpa så hardt at du presser hofta igjennom stangen. Da vil det være umulig for deg å svaie. Det er ikke sikkert dette er grunnen til dine plager, men det vil være et steg i riktig retning videre uansett.

Jaokei, takk. Hadde ingen av de tyngste løfta, for er nok der jeg har krummet i løftet.

Er generelt veldig svai, så kan ha noe med det og gjøre, men skal definitivt ta det med meg videre. Vet også at jeg løfter rumpa litt opp rett før jeg løfter, noe som heller ikke er helt gunstig.

Men har du noen innspill på når man kan begynne å trene ordentlig igjen? Hvis plagene gir seg

Teknikken er det hvertfall ikke noe å si på, utenom når du skal låse ut. Er ikke vits å svaie bakover med ryggen. Men tviler veldig på at dette er grunnen til at du har vondt i ryggen!

Hm.. Kjekt å høre:) Som jeg skrev over er jeg veldig svai i utg.punktet, men skal bynne å tenke over det når jeg tør å løfte igjen!

Jaokei, takk. Hadde ingen av de tyngste løfta, for er nok der jeg har krummet i løftet.

Er generelt veldig svai, så kan ha noe med det og gjøre, men skal definitivt ta det med meg videre. Vet også at jeg løfter rumpa litt opp rett før jeg løfter, noe som heller ikke er helt gunstig.

Men har du noen innspill på når man kan begynne å trene ordentlig igjen? Hvis plagene gir seg

Hvis du generelt er veldig svai er det nok lurt å ta tak i dette. Legg inn litt ekstra trening på mage og rumpe. Det kan også være en idé og tøye hofteleddsbøyere. Dette er de klassiske rådene for svai holdning. Er nok også greit for deg å kjøre et par aktiveringssett med glute bridge før du gjør knebøy, markløft o.l.

Ikke tenk på trening nå, fokuser bare på å bli bra igjen. Det du kan gjøre er å gå og bevege deg for å få litt sirkulasjon i området. Hvis du har tilgang på en lacrosseball kan du også rulle på ryggekstensorene (de som går langs ryggraden). Blir det ikke bedre så anbefaler jeg igjen å ta kontakt med en manuellterapeut. Er du ifra Trondheims-området kan jeg godt anbefale deg noen.

Annonse

Hvis du generelt er veldig svai er det nok lurt å ta tak i dette. Legg inn litt ekstra trening på mage og rumpe. Det kan også være en idé og tøye hofteleddsbøyere. Dette er de klassiske rådene for svai holdning. Er nok også greit for deg å kjøre et par aktiveringssett med glute bridge før du gjør knebøy, markløft o.l.

Ikke tenk på trening nå, fokuser bare på å bli bra igjen. Det du kan gjøre er å gå og bevege deg for å få litt sirkulasjon i området. Hvis du har tilgang på en lacrosseball kan du også rulle på ryggekstensorene (de som går langs ryggraden). Blir det ikke bedre så anbefaler jeg igjen å ta kontakt med en manuellterapeut. Er du ifra Trondheims-området kan jeg godt anbefale deg noen.

Har alltid vært det, og egentlig ikke tenkt noe over det - annet enn at jeg bare har slik holdning. Kjekt å vite at det er noe som burde tas tak i. Tøying av hofteleddet har jeg gjort en hel del, glutebridge gjorde jeg tidligere, men har byttet det ut med andre aktiveringsøvelser som f.eks et-beins markløft og litt forskjellig annet.

Bra du sier fra. Selv tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve på lettere trening allerede i morgen hvis det ble bedre, men da skal jeg avstå den tanken. En slik ball har jeg ikke, vet ikke om jeg tør prøve på noe ukjente stønt heller?

Er nok lengre nord fra, men skal oppsøke en på mandag om det ikke bedres!

Det er jo ikke nødvendigvis problematisk i seg selv, men det viser seg i markløftvideoen at det er noe som kan være et problem. Ha fokus på å få med magen inn i spillet. RKC-planke er fint for å lære seg hvordan oppspennet skal føles.

Det er ikke krise å ta pause. Du blir ikke svak eller feit med en gang. Det tar litt tid. Det er verre å kjøre på med trening og påfølgende være ute av trening lenger enn man egentlig trengte fordi man var litt utålmodig. Bare sier ifra. :)

Ideen er å få musklene til å slappe av litt. Du kan massere de med tomlene dine også, men det er veldig vanskelig og krever ganske mye tommelkraft ...

Det høres lurt ut. Du er nok tilbake til treningen fortere enn du vet av. Det er sjeldent så alvorlig at du er permanent ødelagt, så ikke bekymre deg. :)

Det er jo ikke nødvendigvis problematisk i seg selv, men det viser seg i markløftvideoen at det er noe som kan være et problem. Ha fokus på å få med magen inn i spillet. RKC-planke er fint for å lære seg hvordan oppspennet skal føles.

Det er ikke krise å ta pause. Du blir ikke svak eller feit med en gang. Det tar litt tid. Det er verre å kjøre på med trening og påfølgende være ute av trening lenger enn man egentlig trengte fordi man var litt utålmodig. Bare sier ifra. :)

Ideen er å få musklene til å slappe av litt. Du kan massere de med tomlene dine også, men det er veldig vanskelig og krever ganske mye tommelkraft ...

Det høres lurt ut. Du er nok tilbake til treningen fortere enn du vet av. Det er sjeldent så alvorlig at du er permanent ødelagt, så ikke bekymre deg. :)

Du har et poeng der. Har ofte tenkt på at magemusklene nesten bare "bretter seg sammen", mao sliter med å aktivere dem ordentlig - og har slurvet en del med magetrening generelt. Har aldri helt følt ¨behovet¨. Det har egentlig bare blitt lagt inn som bonus på dager med ekstra energi, da jeg heller ikke helt synes jeg finner gode øvelser som tar skikkelig. Takk for tipset, det skal jeg prøve på!

Ja, og takk for det. Veldig kjekt å få noen andres synspunkt på ting. Er ikke veldig bekymret for å bli svak eller feit med det første, haha. Eneste er all den overskuddsenergien jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av! Blir så sinnsykt rastløs.

Hmm, okei, så kanskje en squash-ball gjør samme nytten? :p det vet jeg at vi selger på jobb(skal dit i morgen).

Håper virkelig det! Beroligende å vite at det sikkert ikke er permanent. Har stortsett latt all konsentrasjon gå med til tanken på det de siste dagene. Får finne meg en ¨mens jeg venter hobby¨ ;)

Tusen takk for utfyllende svar forresten! Utrolig kjekt med folk som faktisk oppriktig engasjerer seg, og ikke bare slenger inn en ¨det går over¨, uten å engang gidde å se hva saken dreier seg om.

Da kan du begynne å ha langt mer fokus på magemusklene. Nytter ikke bare å være sterk på den ene siden. :)

En squash-ball kan gjøre god nytte, så lenge den er litt hard/kompakt. Prøv å finne noe som er hardere enn en tennisball, men det er langt bedre enn ingenting, altså!

Det tror jeg er det lureste du kan gjøre. Du vil ikke bli bra igjen uansett hvor mye du tenker på det. Det er holdepunkter for at optimisme gjør hele prosessen lettere og hurtigere. Jeg vet av erfaring selv hvor lett det er å tenke slik, men prøv og legge det vekk så er du tilbake før du aner det. :)

Da kan du begynne å ha langt mer fokus på magemusklene. Nytter ikke bare å være sterk på den ene siden. :)

En squash-ball kan gjøre god nytte, så lenge den er litt hard/kompakt. Prøv å finne noe som er hardere enn en tennisball, men det er langt bedre enn ingenting, altså!

Det tror jeg er det lureste du kan gjøre. Du vil ikke bli bra igjen uansett hvor mye du tenker på det. Det er holdepunkter for at optimisme gjør hele prosessen lettere og hurtigere. Jeg vet av erfaring selv hvor lett det er å tenke slik, men prøv og legge det vekk så er du tilbake før du aner det. :)

Ja, det skal jeg definitivt gjøre.

Skal se om vi har en, hvis du mener det kan hjelpe!

Må nok prøve å tenke langsiktig. Holde meg opptatt med andre ting i mens da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...